Zapowiedzi  -» Recenzje  -» Scena  -» Inne
 
 

 

Golden Forki wczoraj i dziś, czyli na drodze do GF2007

     Na początek trochę historii. Pierwsza edycja Golden Forków odbyła się dawno, bo (rzecz jasna) w "złotym" roku 2003. Zwycięzcą i twórcą najlepszej gry, wraz ze swoim demem Gaja Chronicles (wciąż do zassania z TA), został Kanto.
     Potem, już w latach 2004 (końcówka) i 2005 przeżywaliśmy reaktywację GF w zmienionej konwencji Targów RM, organizowanych na Oazie. Wybory najlepszych gier, grafik i skryptów, zapowiedzi i trailery nadchodzących projektów... Nie miało to już klimatu oryginału, ale mimo wszystko cieszyło się całkiem sporą popularnością - w końcu Oaza przez długi czas była miejscem dyskusji właściwie wszystkich scenowiczów.
     Chudy okres lat 2005/2006 z upadkiem Oazy, odpływem masy scenowiczów, zachłyśnięciem się wieeelu osób nową wersją RM i zupełnym brakiem projektów na czele spowodowały, że idea właściwie zmarła. Potrzeba było czasu i po wielomiesięcznym wygrzebywaniu się z dołka, dopiero druga część roku 2007 przyniosła zdecydowane zmiany. Zmiany, których naturalnym następstwem jest reaktywacja pomysłu GF. Nie ma co przy tym ukrywać, że pomysł ten zrodził się już nieco wcześniej - a przesłanki co do tego, iż będzie miało to sens pojawiały się od dłuższego czasu. Zresztą - wiara czyni cuda, nieprawdaż?
     Jak wyglądały będą Golden Forki 2007? Przede wszystkim - choć nawiązywać będą do idei zwłaszcza pierwszej edycji, to porzucą porządkową numerację (a w zależności od "frontu" możnaby je uznawać za drugą, trzecią bądź też czwartą odsłonę imprezy). Jak nietrudno się domyślić, wykorzystanie symbolu '2007' oznacza też, iż chcielibyśmy organizować GF cyklicznie. Wydarzenie podzieliliśmy na dwie części - przygotowywaną przez Tsukuru Archive część poświęconą RM2k(3) i organizowaną przez forum rmxp.pl część poświęconą RMXP.
     Dziś spróbuję przekazać Wam trochę szczegółów dotyczących części związanej z RM2000/2003. Dlaczego Tsukuru Archive, dlaczego my? Odpowiedź jest oczywiście banalna. Jeśli nie my - to kto? Jako jedni z niewielu pamiętamy pierwsze GF, właściwie jako jedyni z uporczywością staramy się wspierać starsze, acz wciąż najbardziej płodne wersje RM. Impreza ma umacniać trend zwyżkowy - promować tworzenie gier właśnie przy użyciu RM, czyli działać w naszym najważniejszym, wspólnym celu.
     Całość konkursu, choć dość skutecznie nagłośnioną, to jednak w swej istocie - kameralną, postanowilśmy podzielić na trzy kategorie. Pełne wersje - czyli ukończone, gotowe gry; dema - czyli wersje prezentacyjne nieukończonych bądź wciąż opracowywanych projektów oraz zapowiedzi - czyli najciekawsze produkcje, których wersji grywalnych możemy spodziewać się w przyszłości.
     Jak zgłosić się do udziału w konkursie? W przypadku pełnych wersji i dem zrezygnowaliśmy z tradycyjnej formy zgłoszeń. Przez ostatnie miesiące obserwowaliśmy pojawiające się projekty i informowaliśmy na Tsukuru Archive o wszelakich nowościach na scenie. To właśnie te gry z roku 2007, które pokrótce opisywaliśmy w naszych newsach automatycznie znajdą się pośród nominowanych produkcji. Istotne bowiem jest dla nas by wybrać najlepsze tytuły spośród wszystkich, których premiery przypadły na aktualny rok. Czy oznacza to, że nie możecie w ostatnich dniach zgłosić swojej pracy? Wręcz przeciwnie! Wystarczy umieścić informację o wydaniu swojego projektu w ogólnodostępnym miejscu, najlepiej na jednym z kilku for internetowych poświęconych RM. Jeśli tylko wasza produkcja zwróci uwagę swym wykonaniem (poprzeczka nie jest ustawiona wysoko) poinformujemy o niej na głównej stronie TA, a tym samym włączymy do zestawu konkursowych gier (w tej chwili łącznie 12 tytułów w dwóch kategoriach).
     Jeśli chodzi zaś o zapowiedzi - wszystko zgodnie z tradycją samodzielnych zgłoszeń. Dosłownie lada dzień, wraz z otwarciem działu GF 2007 na forum Tsukuru Archive powinniście poznać szczegóły dotyczące tej kategorii. Co najistotniejsze, to tam oczywiście będą miały miejsce wszelakie prezentacje i główna część Golden Forków, czyli głosowanie.
     Jeszcze jedna istotna informacja. Daty. Jak wspomniałem, zgłoszenia w kategorii zapowiedzi powinny odpalić w ciągu kilkudziesięciu godzin. Sama prezentacja pozostałych kategorii i start głosowań przypadną zaś na weekend 8-9 grudnia. Do tego czasu też będziecie mieli możliwość zgłaszania i publikacji swoich projektów. Tydzień później, w dniach 15-16 grudnia powinniśmy poznać zwycięzców, czyli twórców najlepszej polskiej RM-gry, -dema i -zapowiedzi 2007 roku.
     Na koniec. Zapewne jednym z interesujących elementów są także nagrody. Z pewnością będziemy chcieli uhonorować najlepszą pełną wersję i demo - zarówno w wymiarze symbolicznym jak i tym bardziej namacalnym. Równie fajnie będzie wybrać i wesprzeć duchowo twórcę z najlepiej zapowiadającym się projektem w produkcji. Jednym z niezwykle ważnych celów będzie dla nas także wsparcie w dystrybucji zwycięskich projektów. Warto by jak najwięcej ludzi zapoznało się z tworami naszego wspólnego hobby. Wszystko na miarę naszych możliwości.
     P.S. Informacji dotyczących części RMXP szukajcie u Qualratha. Zapraszam wszystkich na GF 2007. Zdaje się, że jeszcze sporo przed nami.

Jazzwhisky

 


Copyright 2004/07 by Tokei. All rights reserved by Tokei.
Layout by dominiczeK(dK) & Michu