Rzut monetą


1. Wprowadzenie

    W tej poradzie pokażę wam, jak rzucić 100 razy monetą i zapisać do zmiennych wynik. Niby pomysł wydaje się banalny, ale do jego zrealizowania będziemy potrzebowali aż 4 (!) zmiennych. Tworzymy więc je nazywając odpowiednio 1 - rzut, 2 - liczba rzutów, 3 - orzeł, 4 - reszka. Zanim przejdziemy do skrypcenia dodam jeszcze, że ta porada to znakomity sposób na sprawdzenie rachunku prawdopodobieństwa.

2. Piszemy

    Stawiamy chara na mapce, Trigger Condition ustawiamy dowolny (żeby nie robić sobie trudności niech będzie to Action Key). Teraz w oknie komend ustawiamy najważniejszą z nich - Loop, czyli z polska pętlę. Dzięki temu diametralnie ograniczymy wielkość skryptu i przyspieszymy tym samym jego działanie. W polu Loop dajemy Variable Operations, zmienna 0001 "rzut", Operation - Set Equal, a Operand - Random Number od 1 do 2 (czyli 1 to orzeł, 2 to reszka). Wszystko zatwierdzamy OK.
    Następnie pod tą komendą dajemy kolejną, znowu Variable Operations. Tym razem do zmiennej 0002 "liczba rzutów" dodajemy 1 (wiecie już chyba jak to zrobić?). Następnie wybieramy Conditional Branch i sprawdzamy, czy zmienna "rzut" jest Equal to 1. Pamiętajcie o zaznaczeniu opcji ELSE (Execute Custom Handler if Condition Not Met). W środku warunku ponownie dajemy Variable Operations i do zmiennej 0003 "orzeł" dodajemy jeden (jak było napisane wcześniej, 1 to odpowiednik orła). W ELSE postępujemy podobnie, tylko zwiększamy o 1 zmienną 0004 odpowiadającą reszce.
    Kolejna komenda w pętli, poza warunkiem, to... kolejny warunek! Sprawdzamy, czy zmienna "ilość rzutów" równa się 100. Nie zaznaczamy ELSE, a w samym polu warunku dajemy komendę Break out of Loop. I to tyle! Nasz skrypt, po aktywowaniu go podchodząc np. do NPC, włączy pętlę, która będzie losowała orła lub reszkę dopóki liczba losowań nie osiągnie 100, wtedy pętla się "złamie".

3. Wynik

    Na koniec warto by jeszcze wyeksponować wynik w grze. Metoda jest prosta: wybieramy komendę Message (pamiętajcie, poza pętlą!) i wpisujemy w niej "Orzeł: \V[3], Reszka: \V[4]". Dzięki temu wiadomość wyświetli nam wyniki zapisane w tych dwóch zmiennych.

Download

Michu

Logowanie/Rejestracja

Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
zarejestruj się
W zagraniczne tytuły stworzone w RM gram:
Wcale
Bardzo rzadko, tylko wyjątkowe pozycje
Gdy tylko coś wpadnie mi w oko
Częściej niż w polskie!
zobacz wyniki | archiwum ankiet
1. Tale of Exile: Akt I
2. Tale of Exile: Akt II
3. Lost Saga
4. Wrota Arkany 2
5. Gromada
6. Wrota Arkany
7. Manga Carta
8. Septerra Core: Dream About The Past
9. Perfect World
10. Super Mario: Druga Strona Medalu
» TAPE #4 - Prezentacja prac i głosowanie
» TAPE #4 - Tematy konkursowe i dyskusja WIP
» TAPE #4 - Zasady i zapisy
» [RM2k3] Saga Demonów [16+]
» Lagujące gry z RM2k na Win7 i nowszych
» Victor SenArt
» [MV] Poszukuje plugina do wyświetlanie niestandardowych okien (Możliwa Współpraca)
» [VXAce] Lost Saga
» TARKA #1 - Oficjalne wyniki
» [XP] Chaos Element: Climax Redux (DEMO1.3)
Little Red-Bleeding Hood by GameBoy
wersja
Pełna,
RM XP
rok wydania
2010
ocena
4.0/10
RPG Maker Zone Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ RPG Maker po polsku
© Tsukuru Archive 2006-2020 | Strona o charakterze prywatnym, używamy plików cookie.