| | Weekendowy Serwis informacyjny #19 | Jazzwhisky, 04:45 15.05.2016 | Kolejny weekend i kolejne podsumowanie tygodnia. Tradycyjnie zaczynamy od tego co przygotował zachodni wydawca RM - a w ostatnich dniach był to przede wszystkim darmowy zestaw materiałów przygotowanych przez ReStaff. Poza tym możecie też rzucić okiem na kilka innych, promowanych zestawów - battlery, animacje oraz trochę muzyki. Na koniec jest jeszcze wydany dwa dni temu zestaw grafik dla programu Game Character Hub oraz nowy artykuł o aplikacji Spriter Pro, który Degica wydała kilkanaście miesięcy temu.
Dalej, Steam przyniósł w tym tygodniu kilka premier, ale jeśli coś zwraca uwagę, to Rogue Port: Red Nightmare autorstwa Sunight Games, klasyczny erpeg utrzymany w stylistyce i klimacie Earthbounda. Poza tym uwagę graczy zwróciła jeszcze produkcja Sins of the Demon by Chandler Rounsley, niewątpliwie także ze względu na bardzo przystępną cenę. :)
A na RMN (oraz bezpośrednio - tutaj) pojawiło się półgodzinne demo Long Gone Days, zdecydowanie zachęcam do sprawdzenia przynajmniej z kilku powodów, które musicie jednak odkryć już sami. Dwa screeny poniżej, a oficjalną stronę projektu znajdziecie pod tym linkiem.
Tymczasem u nas wystartowała już druga kolejka Sezonu V Ligi Mapperów. Na forum możecie też znaleźć prace z pierwszej kolejki oraz wciąż zapisać się do udziału w imprezie, w której dzięki specjalnej rywalizacji do wygrania są m.in. steamowe wersje RM.
To jednak nie wszystko. Zdecydowanie odpaliła Twierdza, aktualizacje mogliśmy oglądać cały tydzień, a w ciągu ostatnich dni doczekaliśmy się także najnowszej wersji (0.61 - bezpośredni download) tekstowej produkcji Project2 autorstwa Revlisa. Projekt to już raczej więcej niż proste demo, ale prace wciąż postępują, autor zaznacza, że przed ukończeniem gry czeka go jeszcze wiele pracy.
Naszym najważniejszym newsem w tygodniu jest jednak premiera pełnej wersji Dark Dawn w wykonaniu Diablo. O demie tej produkcji spod RMVX pisaliśmy już w tym newsie, dziś przypomnę tylko, że gra załapała się na podium w GF2015, a wszystko co trzeba o DD znajdziecie na GRMA. Gorąco polecam!
I korzystając z okazji - osiem lat temu, W podobnym czasie co teraz, wystartował I Sezon Ligi Mapperów. Osiem kolejek w RM2000/2003, 23 uczestników i początek najpopularniejszej serii konkursów w historii polskiego RM. Niektórzy są przy tym niezłomni, dziś w V Sezonie LM, zaliczając po drodze wszystkie edycje imprezy, wciąż aktywnie biorą udział Michu oraz zwycięzca z 2008 roku - Deathwing. A w tym temacie możecie zobaczyć jak wyglądały najlepsze mapy premierowej edycji LM. |
|
| Chciałbym ech. Jak coś to ja teraz jestem tym płomykiem z anime "Ruchomy zamek Hauru". | | Spider, 17:25 18.05.2016 |
| Nie martw się, przejdzie Ci. :) | | Jazzwhisky, 10:58 18.05.2016 |
| nuda -_-' | | Spider, 08:22 18.05.2016 |
| Long Gone Days - zassałem, i szczerze nie żałuję (a nawet się cieszę że doczytałem o takim tytule :P). Gdy tylko na początku poznałem motyw gierceły, powiedziałem, że będę musiał zagrać w pełniaka :) A demko całkiem przyjemne i fajnie wykonane. Btw To pierwsza gra z MV jaką widzę xd | | ADI, 00:49 17.05.2016 |
| Tzn. nie widzę nic złego w kreatywności, niektóre niecodzienne pomysły świetnie bronią się same, ale z drugiej strony - te stoły bilardowe i areny/boiska bazują na potężnym przymrużeniu oka, kiedy robi ich się dużo, to traci swój urok i przede wszystkim - świeżość.
@Kleo - Poprawione! | | Jazzwhisky, 15:58 15.05.2016 |
| No mój przykład pokazuje, że LM to przede wszystkim dobra zabawa. Nie mam niestety zbyt mocno rozwiniętego zmysłu estetycznego, ale nie przeszkadza mi to w znajdowaniu radości w kleceniu mapek =D. | | Michu, 15:52 15.05.2016 |
| Link do Rogue Port: Red Nightmare odsyła do steamowej strony Spritera Pro, trzeba by poprawić. Kupiłam sobie Sins of the Demon, faktycznie ma dobrą cenę, a i recenzje niezgorsze. Przy okazji zauważyłam, że to równo 180-ty tytuł w mojej bibliotece Steam. Ciekawe, kiedy zagram we wszystko, czego nakupowałam? | | Kleo, 15:46 15.05.2016 |
| Przecież to jest stylem prawie kopia mapki, która zajęła drugie miejsce w pierwszej kolejce teraz. Powtórzę przy tym, porównanie map pod tym względem na tilesetach z Ace i 2003 nie ma racji bytu. Zmiana jest, ale moim zdaniem - w przeciwną stronę, dla porównania obejrzyj raczej mapy z tego wątku - http://tsukuru.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=2282. :)
Na szczęście te czasy mamy już za sobą, prawie nie ma takich głosów, poziom map wśród userów RMXP/VX też poszedł do góry. | | Jazzwhisky, 14:52 15.05.2016 |
| Mimo wszystko nadal uważam, że różnica jest zauważalna. =)
Nie wiem czy to "wina" tilesetów, ale patrząc np. na pierwszą kolejkę z pierwszej LM to mapek z nadmiarem drobnych obiektów są może ze 2 tylko.
Np. coś takiego: http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k1/Map0010.png
dostałoby teraz komentarze, że co tak pusto. =) | | GameBoy, 14:21 15.05.2016 |
| Trochę tak, ale właściwie doszło do tego, że w przypadku niektórych nietypowych pomysłów bez znajomości tilesetu trudno by się było zorientować, że kafelki były pomyślane do innego zastosowania. | | lorak, 14:09 15.05.2016 |
| Też mam inne zdanie. Wcale nie ma tego tak dużo, a na podstawie tego co obejrzeliśmy w kolejce pierwszej LM5 - czołowe miejsca zajęły właśnie świetne mapy do gier, nawet na styl jRPG, a zasypane kwiatkami przestrzenie to głównie końcówka stawki. Pewne znaczenie ma tu też wersja RM i rozmiar tilesetu, siłą rzeczy userzy nowszych Makerów mają inne nawyki, niż ci, którzy przyzwyczajeni są do ograniczeń RM2003.
Widzę za to inny trend, czyli mocno nietypowe pomysły. Moim zdaniem to trochę droga donikąd, no ale LM to głównie zabawa. :) | | Jazzwhisky, 13:14 15.05.2016 |
| Myślę, że trochę przesadzasz. Popatrz na takie kolejki, na których do dyspozcji był zróżnicowany tileset np. pierwsze kolejki sezonu(najczęsciej RTP).
Z drugiej strony, dużo szczegółów na mapce =/= chaos. Jak ma się prostą, jednokolorową trawę to dodanie jakiegoś jednego rodzaju roślinek nie przeszkadza. Większe ma znaczenie dla czytelności kontrast podłoże - interaktywne elementy niż sama czynność położenia czegoś na każdej kratce. | | lorak, 13:02 15.05.2016 |
| Jaka różnica między starymi mapami, a obecnymi. Zdecydowanie widać tam wpływy prostszych map rodem z jRPGów, a teraz 95% wszystkich prac wygląda tak jakby ich twórcy nienawidzili niezapełnionej przestrzeni i walczyli z nią aż do ostatniej kratki. =) | | GameBoy, 08:52 15.05.2016 |
|
|