[VX] Serce Mroku

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX] Serce Mroku

Post autor: Dragon Kamillo »

No to weź może zainstaluj jeszcze raz rtp - może coś się porąbało w rejestrze. Spróbuj też wrzucić do folderu z grą używany przez nią RGSS.dll. A wyskakuje ci jakiś błąd?

Grę mam zamiar ograć, pamiętam że Stacja Kosmiczna Czapla była niezła (jedna z niewielu gdzie VX mi nie przeszkadzał), mam nadzieję że tu będzie podobnie.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [VX] Serce Mroku

Post autor: X-Tech »

Częściowo udało ci się uzyskać klimat podobny do Silent Hilla, ale to przez podróżowanie i rozkład lokacji i muze z sh2 na początku. Jeszcze nie zdołałem przechytrzyć psa, bo o dziwo na sklepowych półkach żarcia bohater nie widzi/nie ma. Póki co nie czuję żadnego zagrożenia i napięcia, ale jestem ciekawy w sumie co dalej. Sama lokacja robi klimat tak jak muza - szkoda , że zamiast muzy nie ma tony udźwiękowienia w tle takie rzeczy zbudowały by potężny klimat.


Powinieneś robić więcej gier. Ten motyw np: z scenką z samochodem / psem itd. takie rzeczy pokazują, że w grze coś się dzieje, że to żyje i do czegoś prowadzi - jest zrobione z pomysłem. Szkoda, że motyw podróży to bardziej szukanie przygód, ale lepsze to niż żaden horror. Jak się rozegram napiszę co dalej.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VX] Serce Mroku

Post autor: PInroz »

Ostatnio gram sobie w Serce Mroku i mam pytanie do czego służy granat, który znajdujemy w skrzyni otoczoną drutem przy której musimy użyć nożyc oraz gdzie można znaleźć 3 notatkę z Dziennika Zwecka :?: Pytam się bo bardzo chcę odkryć zakończenie A+ :mrgreen:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VX] Serce Mroku

Post autor: PInroz »

Zdobyłem 3 notatkę i wiem już do czego służy granat, brakuje mi jeszcze notatki 16, 19 i 20 :wink: A przy okazji, ogarnia może ktoś jaka jest kombinacja do tej łamigłówki :?:
Obrazek
A tu jeszcze daję tablicę z znakami zodiaku z gry, jeżeli ktoś będzie chciał mi pomóc :wink:
Obrazek
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VX] Serce Mroku

Post autor: PInroz »

Zapraszam do oglądania :mrgreen:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [VX] Serce Mroku

Post autor: X-Tech »

@up: Ja tam zdecydowanie wolę grać NIŻ oglądać jak ktoś gra. już wolałbym zobaczyć recenzję, a nie takie coś na zasadzie robię łaskę że gram w twoją grę i pokazuję to na youtube. jakaś masakra.


Zdecydowałem przyjrzeć się bliżej tej produkcji aniżeli na szybko przewinąć wstępniak licząc szybko na rozgrywkę i emocje...Fabuła jest prosta. Gość chce znaleźć skarb. Szuka starego bunkra. Ok. To było intro. Liczy, że dowie się czegoś w najbliższym mieście - problem w tym, że po wejściu do tego miasta niespecjalnie dziwi się, że w mieście nikogo nie ma i nie przeszkadza jemu zarzucić tekstem - widząc rozbitą butelkę - "dlaczego tego nikt nie posprząta" halo xd Może właśnie dlatego, że w tym mieście nikogo nie ma - czego nie zdążył zauważyć nasz bohater. Bardziej go obchodziła ta butelka niż pustka w mieście...ehh....znów ta bezsensowna immersja - nie czuję tego znów....mam wrażenie, że nawet główny bohater jest tutaj nieprzemyślany jak należy...sądząc po początkach...

Sama gra cierpi na coś na co cierpi większość przygodówek tj. nieprzemyślane do końca dostępne przedmioty i sytuacje wg. których można by zastosować itemy. Dostajemy już na początku linę, którą moglibyśmy praktycznie wykorzystać, aby iść na skróty np: przechodząc przez płot, aby uniknąć pewnego drapieżcy, ale niestety przeznaczenie jest z góry ustalone. To jest właśnie ta choroba, ale cóż poradzić to ma wiele gier i czasem trzeba zaakceptować, aby się dobrze bawić - to jest do zaakceptowania, ale dla mnie przeważnie motyw na skreślenie gier. Gra widać wyraźnie chce się skupić na rozgrywce, a nie na rozwoju treści przynajmniej tak wywnioskowałem badając kolejne początkowe lokacje. Totalny brak narracji/rozmów/notatek. Rozgrywka jednak nie nadrabia moim zdaniem tej treściowej pustki. Dostajemy serię przedmiotów do użycia i punktów zastosowania - aby przedostać się dalej. Poza tym nie mamy do roboty praktycznie nic. Jest tu gorzej niż w "Marchewkach" pod tym względem. Mimo wszystko zastosowanie przedmiotów jest względnie przyzwoite. Sama gra ma pewne braki w klimacie to jest właśnie m.innymi tym co napisałem jeśli chodzi o brak reakcji bohatera. Jest również bardzo pusto i ubogo jeśli chodzi o sytuacje na mapach czy jakiekolwiek postaci i rozgrywkę. Ogólnie mam wrażenie, że gra szybko zaczęła mnie nudzić...nie doznałem tu strachu/napięcia dokładnie badając kolejne lokacje...jak na prawdziwy horror przystało, a sama rozgrywka pozostawia wiele do życzenia...nie jest bardzo źle...ale znów to dla mnie za mało...To nie jest gra, która mnie zniechęca głównie swoją logiką - z tym nie jest aż tak tragicznie...po prostu nie ma dość mocy, aby mnie utrzymać przy sobie, a szkoda bo potencjał jakiś w tym jest. Myślę, że nie jest wykorzystany - przy taj ubogiej rozgrywce razi totalnie niemal totalny brak treści. Suma sumarum taki zestaw mapek z przedmiotami do znalezienia...spore wrażenia pustki nie tylko jako lokacji, ale samej gry jako takiej. Podobne wrażenia mam po graniu w niejedną komercyjną grę naśladującą horror z gatunku fpp - ograniczoną do zbierania przedmiotów i oglądania map. Jak na grę tego typu mi brakuje operowania dźwiękami. Pod względem dźwięku jest bardzo ubogo.
ODPOWIEDZ