[VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
Regulamin forum
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
[VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Podczas gdy na pełnym ekranie przy rozdzielczości 640 x 480 (uzyskanej poprzez dodanie "Graphics.resize_screen(640, 480)") okno wiadomości jest ucięte na dole i po prawej stronie - nie wyświetla się całe. Ma ktoś pomysł co może być tego przyczyną?
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Sprawdź czy na pełnym ekranie na pewno masz rozdzielczość 640x480, np po przez policzenie ile kafli mapy mieści się na ekranie. Jeśli 20x15 to nie wiem co to, a jeśli 17x13 to znaczy że na pełnym ekranie nadal masz mniejszą rozdzielczość.
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Wystarczy zrobić screenshota, który na fullscreenie zawsze wyjdzie w rozdzielczości w jakiej działa gra, nie trzeba nic liczyć. xd
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Screenshot wychodzi normalnie (tzn. nic nie jest ucięte). Czyli wina leży po stronie rozdzielczości mojego monitora?
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Najwyraźniej tak. Spróbuj odpalić projekt na innym komputerze.
Jaką masz natywną rozdzielczość monitora?
Jaką masz natywną rozdzielczość monitora?
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Póki co nie mam możliwości sprawdzenia projektu na innym kompie. Natywna dla mojego monitora to 1280x1024 (i taka jest ustawiona).
Chyba nie będę kombinował i wrócę do standardowej rozdzielczości Makera (chciałem tego uniknąć bo będę musiał parę rzeczy w projekcie poprzerabiać).
Dzięki za pomoc.
Chyba nie będę kombinował i wrócę do standardowej rozdzielczości Makera (chciałem tego uniknąć bo będę musiał parę rzeczy w projekcie poprzerabiać).
Dzięki za pomoc.
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Dziwne, taki monitor powinien raczej bez problemu wyświetlić obraz w rozdzielczości 640x480px. Spróbuj pogrzebać jeszcze w jego ustawieniach oraz sprawdź jeszcze czy na czystym nowym projekcie z ustawioną tą rozdzielczością dzieje się to samo. Jeśli tak to wrzuć go tutaj, jak u innych będzie działać dobrze to znaczy, że problem występuje tylko lokalnie u Ciebie i nie ma potrzeby zmiany projektu w żaden sposób. Testować możesz w oknie.
Używasz może jakiegoś skryptu na fullscreen? Może być tak, że wywoływany jest on przed zmianą rozmiaru okna i wtedy maker renderuje obraz w 640x480px, ale wyświetla go uciętego w mniejszym oknie.
Używasz może jakiegoś skryptu na fullscreen? Może być tak, że wywoływany jest on przed zmianą rozmiaru okna i wtedy maker renderuje obraz w 640x480px, ale wyświetla go uciętego w mniejszym oknie.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
A to nie działa może tak, że karta rozciąga (z ew. zachowaniem proporcji) obraz 544x416px do 640x480px, bo myśli, ze w takiej rozdziałce pracuje gra, ale sam skrypt trochę siłowo poszerza pole gry do 640x480, więc po resize wszystko co poza 544x416 ląduje rozciągnięte poza ekranem?
Ten dopisek Graphics.resize_screen to chyba za mało żeby poprawnie wyświetlać grę przy full screenie.
Ten dopisek Graphics.resize_screen to chyba za mało żeby poprawnie wyświetlać grę przy full screenie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Samo Graphics.resize_screen(640, 480) wystarczy (przynajmniej u mnie), trzeba jednak wkleić ten kod do skryptu Main na samej górze, inaczej właśnie maker zacznie renderować obraz 640x480px w standardowym oknie.
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
Re: [VX ACE] Problem z oknem wiadomości przy większej rozdzielczości
Problem chyba rozwiązany.
Ucięte menu wiadomości występowało gdy miałem zaznaczone Launch in full screen w Makerze. Odznaczyłem to i teraz gdy ustawiam pełny ekran za pomocą F5 wszystko wyświetla się prawidłowo.
Ucięte menu wiadomości występowało gdy miałem zaznaczone Launch in full screen w Makerze. Odznaczyłem to i teraz gdy ustawiam pełny ekran za pomocą F5 wszystko wyświetla się prawidłowo.