[VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Lukaszek111
Posty: 4
Rejestracja: 10 sty 2020, 15:49

[VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: Lukaszek111 »

The Unchosen - Downfall of The Worlds
Całe tysiąclecia odnosiliśmy zwycięstwa nad każdym zagrożeniem, które nawiedzało naszą krainę. Zło zwracało swe splugawione spojrzenie ku naszym ziemiom, za każdym razem w innej postaci. Zjawiali się bohaterowie, gotowi stawić jemu czoła. W ostatniej chwili udawało im się je zepchnąć z powrotem ku czeluściom Tartaru. Cykl trwał... nie byliśmy jednak przygotowani na nadchodzący jego kres...


Wstęp

The Unchosen - Downfall of The Worlds - gra, w której bohaterem jesteś Ty. Tak. Nie wcielasz się w jakiegoś tam świeżo upieczonego chłopaka czy dziewczynkę, którzy bez większego powodu zostali wybrani przez przeznaczenie. To TY zostaniesz wtrącony do kolorowego świata Equestrii i szybko przekonasz się, jak bardzo pozory mogą mylić. Barwna i na pierwszy rzut oka przyjazna kraina szybko stanie się miejscem walki o przetrwanie, a gdy liczebność i siły Twych wrogów rosną z każdym dniem, nieliczni sojusznicy słabną. Czy znajdziesz sposób, aby wyjść z tego cało?

Postaci

Świat The Unchosen jest zamieszkany przez liczne kreatury i postaci. Wiele z nich jest gotowych stanąć na Twojej drodze i zakończyć Twą podróż, bardzo często czymś gorszym niż śmierć. Po Twojej stronie staje kilka bardzo młodych klaczek, których zdolności różnią się między sobą i każda z nich posiada swój zestaw, który będzie stawał się coraz bardziej unikalny w miarę postępu. W zależności od Twoich działań możesz powiększyć liczbę sojuszników, którzy będą gotowi wziąć udział w bitwie. A może...
Mechaniki Gry
... preferujesz sam urosnąć w siłę i zmiażdżyć swych wrogów mocą, której dotąd nie spotkali? Oprócz systemu walki z "punktu widzenia drużyny" oraz różnych dość zwyczajnych, znanych efektów typu ogłuszenie dochodzą pewne modyfikacje:
  • Koniec z niemal nieograniczonymi odpornościami bossów na każde możliwe osłabienie. W grach RPG potężniejsi przeciwnicy zwykle są niedorzecznie odporni na np. truciznę, sen czy podpalenie. Najczęściej nawet nie da się ich nadać. Tutaj wykorzystywanie dostępnych zasobów i stanów staje się opłacalne, a później wręcz konieczne do odniesienia zwycięstwa. Sami bossowie będą różnić się stylem walki i zdolnościami, niejednokrotnie wymagając zmiany strategii.
  • Efekty zdolne wyrządzić szkodę są tym potężniejsze, im więcej mocy ma nadająca je postać.
  • Wspominałem coś o losie gorszym niż śmierć? Niejednokrotnie Twoja porażka zostanie "nagrodzona" dość szczegółowym opisem zanim spotkasz się z ekranem "Game Over", zapoznając Ciebie z nieprzyjemnymi konsekwencjami.
  • System wyborów: Bardzo często w trakcie rozgrywki będziesz mógł rozmawiać bądź podejmować decyzje. Jako, że ciało, którym kierujesz, nie ma własnej osobowości, to niemal każda opcja dialogowa będzie zależna od Ciebie. Niektóre decyzje będą wywierać ogromny wpływ na rozwój fabuły i Twojej mocy, przybliżając Equestrię ku jednemu z kilku dostępnych zakończeń.
  • Przywoływanie: Wśród dostępnych opcji w trakcie walki pojawi się również zdolność wezwania wielu kreatur, aby uczestniczyły w bitwie. Niektóre staną u Twego boku, inne kompletnie zastąpią drużynę, przeciwstawiając wrogom swą niemal boską potęgę i wytrzymałość.
  • Esencja: Pokonanie wrogów bardzo często będzie dostarczać Ci ich energię bądź esencję, które możesz wykorzystać, aby podnieść swoje statystyki. To, czy wszystko zagarniesz dla siebie, aby stać się jednoosobową armią, czy równomiernie rozdzielisz esencję wśród Twych sojuszników zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.
  • Pieniądze: Niezbędne do zapewnienia wyposażenia dla Twojej drużyny, jak i też nowych umiejętności. Walka z potworami nie jest jednak zbyt efektywnym sposobem. Tu wkracza możliwość pracowania. Możesz codziennie wykonywać różne prace dla mieszkańców Ponyville, aby zapewnić sobie zastrzyk gotówki (efektywność zależy od typu pracy i predyspozycji ciała, które kontrolujesz oraz Twojej zręczności w mini-grach). Niektórzy mogą zlecić Tobie dość poważne zadania, za których wykonanie możesz zostać sowicie wynagrodzony.
  • Zdrowie psychiczne: Niektóre miejsca, zdarzenia lub umiejętności będą wyniszczać Twoje zdrowie psychiczne. Odnowienie go jest trudniejsze, niż punktów życia, a kiedy zostanie wyczerpane, gra się skończy. Zarządzanie jego zasobami to jeden z kilku kluczy do odniesienia sukcesu.
Screeny z Gry
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Postępy w produkcji
Nie mogę póki co dokładnie określić, kiedy gra zostanie ukończona. Można powiedzieć, że dopiero zacząłem produkcję, wykonałem zaledwie 10~20% map, jakie mam zrobić, a umiejętności dopiero ok. 25%. Fabuła, mimo tego, że już jest jej sporo, dopiero w ok. 10%. Myślę, że będę w stanie wypuścić niedługo demo, mimo, że nie lubię wydawać niedokończonych produktów.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: GameBoy »

Bardzo dziwne to. Z jednej strony rzeczy sugerujące grę nawet z gatunku horror, a z drugiej kucyki.
Raczej nie jestem docelowym odbiorcą tej gry, ale ciekawi mnie co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: PInroz »

Ok to mnie trochę zaskoczyło :shock: Przede wszystkim, radziłbym dopracować mapping, bo lokacje, a raczej lokacja świeci pustkami. Kurde fajnie by to wyglądało gdyby nie było to RTP (standardowe zasoby graficzne RPG Makera). Z pewnością zagram. :mrgreen:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: goblin!!! »

Z jednej strony kucyki - biere w ciemno 5 kilo.
Z drugiej - patrze na te mapy i są puściejsze od moich. A to już osiągniecie xd.
Obietnicy jest sporo. Jesteś pewien, że sobie z tym poradzisz?
Co do bohatera - wolałbym, żeby był konkretny. Jeśli można mu wybrać podejście często kończy się tym, że postać jest nijaka. Albo dochodzi sytuacji jak w F4 gdzie różne opcje, często nawet nie różniące się w samym wyborze, prowadzą do tego samego.
Powiedzmy, że jestem zaciekawiony.

GameBoy pisze:Bardzo dziwne to. Z jednej strony rzeczy sugerujące grę nawet z gatunku horror, a z drugiej kucyki.
Polecam D'lirium. Jeśli wątpisz, że można zrobić horror z kucykami, to sam nie wiem co poza tym mogło by udowodnić, że można :P. Chyba tylko Slaughter Horse. Ale to jeszcze bardziej specyficzna gra.
https://store.steampowered.com/app/670160/DLIRIUM/
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Lukaszek111
Posty: 4
Rejestracja: 10 sty 2020, 15:49

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: Lukaszek111 »

goblin!!! pisze:Z jednej strony kucyki - biere w ciemno 5 kilo.
Z drugiej - patrze na te mapy i są puściejsze od moich. A to już osiągniecie xd.
Obietnicy jest sporo. Jesteś pewien, że sobie z tym poradzisz?
Co do bohatera - wolałbym, żeby był konkretny. Jeśli można mu wybrać podejście często kończy się tym, że postać jest nijaka. Albo dochodzi sytuacji jak w F4 gdzie różne opcje, często nawet nie różniące się w samym wyborze, prowadzą do tego samego.
Powiedzmy, że jestem zaciekawiony.
Obietnicy sporo, ale z całą pewnością dam radę. Mapy są puste... w każdym razie ten rynek jest dość pusty. W sumie miałbyś/miałabyś może jakąś poradę, jak uniknąć czegoś takiego? Nie chcę na siłę w te mapy wkładać obiektów, ale właśnie coś mi w nich nie pasowało i to chyba ta "pustka".
Co do wyborów, to będą takie mniej ważne, które zmieniają dialog, ale też i takie, które będą wpływać na fabułę. Nie chciałbym zmienić tego w kolejną podróbkę produkcji Telltale Games, gdzie wybory gracza zostają szybko sprowadzone z powrotem na ustalony tor przez fabułę i nie mają żadnego znaczenia.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: Crashykk »

Lukaszek111 pisze:W sumie miałbyś/miałabyś może jakąś poradę, jak uniknąć czegoś takiego?
Staraj się budować mapy wokół jakiegoś charakterystycznego obiektu. Czegoś co przykuwa oko. Np jakaś fontanna na środku, duże stare drzewo, jakiś domek czy coś. Bardzo to ułatwia tworzenie pierwszych map. Dodatkowo unikałbym dziwnych kształtów. No nikt by tak bruku raczej nie położył. No i jakieś dekoracje też są zawsze mile widziane. Kwiatki, kamyczki itd. Byle by nie przesadzić.

Sam projekt jest ciekawy mimo, że to nadal kuce. Pewnie jak wyjdzie to zagram, żeby sprawdzić jak Ci wyszło. :P
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 200
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: goblin!!! »

Co do pustek - sam sobie z nimi czasem nie radzę xd. Ale pomagają ćwiczenia, nie-rtp titlesety (które mają więcej podłóż i różnorodnych elementów), no i efekty na ekranie. Osobiście radze popytać raczej kogo innego o mapy i poczytać poradniki tworzenia map (tylko nie podstaw, a ogólnie jak robić dobre mapy).
No i przede wszystkim - nie rzucaj projektu jeśli stracisz motywacje i nie zaczynaj nowego. Lepiej już dokończyć taki, niźli mieć z 500 rozpoczętych projektów. Zawsze to nauka i wpis na tabelce gier skończonych xd
Przybyłem, zobaczyłem, wystrzeliłem gdzieś w kosmos.
~ Prawdopodobnie Chruszczow, o Łajce.
Lukaszek111
Posty: 4
Rejestracja: 10 sty 2020, 15:49

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: Lukaszek111 »

goblin!!! pisze:Co do pustek - sam sobie z nimi czasem nie radzę xd. Ale pomagają ćwiczenia, nie-rtp titlesety (które mają więcej podłóż i różnorodnych elementów), no i efekty na ekranie. Osobiście radze popytać raczej kogo innego o mapy i poczytać poradniki tworzenia map (tylko nie podstaw, a ogólnie jak robić dobre mapy).
No i przede wszystkim - nie rzucaj projektu jeśli stracisz motywacje i nie zaczynaj nowego. Lepiej już dokończyć taki, niźli mieć z 500 rozpoczętych projektów. Zawsze to nauka i wpis na tabelce gier skończonych xd
Nie zamierzam tego rzucać, uparłem się, że skończę ten projekt. Poszukam jakiegoś poradnika, tak samo z tilesetami i zobaczę, co mogę poprawić. Dziękuję wam za te porady, będę wiedział na co uważać.

Powinienem był też chyba więcej zrzutów ekranu zamieścić, bo te trzy to trochę skąpstwo z mojej strony.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: Adrap »

Lukaszek111 pisze:Poszukam jakiegoś poradnika, tak samo z tilesetami i zobaczę, co mogę poprawić. Dziękuję wam za te porady, będę wiedział na co uważać.
Jest kilka poradników na scenie, możesz zajrzeć na archiwum tsukuru w poradniki, choć tam są dość konkretne rzeczy. Tak jak CrasheR powiedział, można dać bardziej charakterystyczny element i wokół niego budować, ja na początek proponuje rozrysowanie sobie tego na kartce na początek (może być w rzucie z góry np.). Dodatkowo możesz podejrzeć inne gry, które mają ładnie zbudowane mapki np. "Tale of Exile: Akt I", albo nawet jakieś stare erpegi na GameBoya jak Golden Sun czy Secret of Mana czy Zeldy.
Ale przede wszystkim - im mniej miejsca masz do zapełnienia, tym mniej będą wydawały się puste. Dawaj elementy bliżej siebie, a mapki mniejsze i już masz dużo z głowy, a gracz nie będzie musiał łazić za dużo.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: kvachu »

RTP z VXA jest bardzo ładne, tylko trzeba umieć je wykorzystać.

@Lukaszek111
Wpisz sobie w google "rpg maker vx mapping" i przełącz na obrazki, a zobaczysz setki map. Podpatrz sobie jak to wygląda. Popracuj nad mapą nawet jeśli ma ci to zabrać więcej czasu. Na początku będzie ci ciężko, ale jak załapiesz, to będziesz dawał ostro.
Lukaszek111
Posty: 4
Rejestracja: 10 sty 2020, 15:49

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: Lukaszek111 »

kvachu pisze:RTP z VXA jest bardzo ładne, tylko trzeba umieć je wykorzystać.

@Lukaszek111
Wpisz sobie w google "rpg maker vx mapping" i przełącz na obrazki, a zobaczysz setki map. Podpatrz sobie jak to wygląda. Popracuj nad mapą nawet jeśli ma ci to zabrać więcej czasu. Na początku będzie ci ciężko, ale jak załapiesz, to będziesz dawał ostro.
Będę robił co mogę, żeby to świetnie wyglądało i na pewno się przyłożę. RTP i tak nie zmienię, bo od nowa mapy bym musiał rysować i zdarrzenia dostosowywać pod względem ruchu. Wpiszę to w google i zobaczę. Dzięki! :-D
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [VX Ace]The Unchosen - Downfall of The Worlds

Post autor: PInroz »

Lukaszek111 pisze:RTP i tak nie zmienię, bo od nowa mapy bym musiał rysować i zdarrzenia dostosowywać pod względem ruchu.
Nie musisz nic z tego robić, wystarczy że w jakimś programie graficznym pozmieniasz to i owo lub jak nie chce ci się rysować to skorzystać z gotowców które możesz pobrać w internecie. Kilka zmian w plikach gdzie są zasoby graficzne i wszystko powinno zmienić się automatycznie.
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
ODPOWIEDZ