Sezon VI - kolejka 3
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Sezon VI - kolejka 3
No dobra, pora na kolejkę trzecią i pierwszy test wytrwałości, jednej z cech niezbędnych w Lidze Mapperów.
Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny (uwaga na ucięte piksele!!!) screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG (bez redukcji barw) dołączacie także plik mapy z RM.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 2MB, obsługuje pliki graficzne oraz najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 24.08.2020 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu (w tym opcji Blending/Hue), użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent (i wykorzystanie funkcji Opacity) jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA, CZTEREMA lub PIĘCIOMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
REGUŁY KOLEJKI (RM2000/2003)
Mapy świata były swoistym standardem w pierwszych sezonach LM, ale ostatni raz tileset o takim charakterze mogliśmy oglądać w pierwszej kolejce czwartego sezonu, czyli całkiem dawno temu. Poniższy zestaw kołatał mi się w głowie od lat, miałem nawet ochotę z tej okazji wywołać rekordowy rozmiar mapy do wykonania... ale potem przypomniałem sobie na czym polega kłopot. :)
Układanie mapek świata kojarzyć się może z dosyć odprężającym zadaniem, ale chipset z Rudora no Hihou (zripowany i poskładany przez DE) ma swoją szczególną specyfikę, a praca z nim może okazać się niespodziewanie frustrująca. Niemal wszystkie elementy wybrzeży znajdują się w górnej warstwie tilesetu. Wiele elementów może okazać się trudne do złożenia bez klawisza shift/przenoszenia i/lub dodatkowych poprawek. Dlatego - szczególnie w tej kolejce - nie polecam szybkich ataków, ani zostawiania sobie pracy na ostatnią chwilę, może to okazać się zdradliwe. Mapa jest nadal spora, ale wyzwanie nie powinno przekraczać waszych możliwości. Powodzenia.
Rozmiary pracy: 40x30 pól (640x480 px, bez powiększeń)
Nagrody
Ach, zapomniałbym na śmierć, mam już informację o tradycyjnych nagrodach rzeczowych - zwycięzca tego sezonu wzbogaci się o najnowsze wydanie kultowej gry planszowej Neuroshima Hex! Ponadto, zwycięzca Pucharu zgarnie nagrodę dodatkową, dwie talie startowe do jednej z wybranych, popularnych gier karcianych: Pokémon TCG (Darkness Ablaze), Magic: The Gathering (Core Set 2021) lub Dragon Ball Super (wybrane z dostępnych). :)
Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny (uwaga na ucięte piksele!!!) screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG (bez redukcji barw) dołączacie także plik mapy z RM.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 2MB, obsługuje pliki graficzne oraz najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 24.08.2020 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu (w tym opcji Blending/Hue), użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent (i wykorzystanie funkcji Opacity) jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA, CZTEREMA lub PIĘCIOMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
REGUŁY KOLEJKI (RM2000/2003)
Mapy świata były swoistym standardem w pierwszych sezonach LM, ale ostatni raz tileset o takim charakterze mogliśmy oglądać w pierwszej kolejce czwartego sezonu, czyli całkiem dawno temu. Poniższy zestaw kołatał mi się w głowie od lat, miałem nawet ochotę z tej okazji wywołać rekordowy rozmiar mapy do wykonania... ale potem przypomniałem sobie na czym polega kłopot. :)
Układanie mapek świata kojarzyć się może z dosyć odprężającym zadaniem, ale chipset z Rudora no Hihou (zripowany i poskładany przez DE) ma swoją szczególną specyfikę, a praca z nim może okazać się niespodziewanie frustrująca. Niemal wszystkie elementy wybrzeży znajdują się w górnej warstwie tilesetu. Wiele elementów może okazać się trudne do złożenia bez klawisza shift/przenoszenia i/lub dodatkowych poprawek. Dlatego - szczególnie w tej kolejce - nie polecam szybkich ataków, ani zostawiania sobie pracy na ostatnią chwilę, może to okazać się zdradliwe. Mapa jest nadal spora, ale wyzwanie nie powinno przekraczać waszych możliwości. Powodzenia.
Rozmiary pracy: 40x30 pól (640x480 px, bez powiększeń)
Nagrody
Ach, zapomniałbym na śmierć, mam już informację o tradycyjnych nagrodach rzeczowych - zwycięzca tego sezonu wzbogaci się o najnowsze wydanie kultowej gry planszowej Neuroshima Hex! Ponadto, zwycięzca Pucharu zgarnie nagrodę dodatkową, dwie talie startowe do jednej z wybranych, popularnych gier karcianych: Pokémon TCG (Darkness Ablaze), Magic: The Gathering (Core Set 2021) lub Dragon Ball Super (wybrane z dostępnych). :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Michu
- Posty: 1150
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
Re: Sezon VI - kolejka 3
Dla mnie to bedzie najtrudniejsza kolejka poki co - srogi chipset i jeszcze ten rozmiar :O
- Crashykk
- Posty: 723
- Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
- Lokalizacja: Kuj-Pom
- Kontakt:
Re: Sezon VI - kolejka 3
Myślałem, że druga kolejka była dla mnie bardzo trudna i dalej będzie tylko łatwiej. Oh, jak ja się myliłem. :v
- Prometherion
- Posty: 238
- Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31
Re: Sezon VI - kolejka 3
Dobrze, że mogę już na zupełnym luzie robić i nie martwić się o wynik. Ten chip... szkoda słów :)
Pracuję nad...
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11
Re: Sezon VI - kolejka 3
Ale Jazz przygrzmocił xD Pewnie, najlepiej nie dać w ogóle ciemnej trawy na niższej warstwie. Dobrze, że dla odmiany przynajmniej ciemnej wody nam nie zabraknie.
Kolejka zapowiada się mega techniczna, będzie sporo pracy żeby jakoś obronną ręką wyjść z walki z takimi autotile'ami. Powodzenia ;)
Kolejka zapowiada się mega techniczna, będzie sporo pracy żeby jakoś obronną ręką wyjść z walki z takimi autotile'ami. Powodzenia ;)
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Sezon VI - kolejka 3
Szykować tyłki bo znowu będzie kopane
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: Sezon VI - kolejka 3
Adrap, następnym razem cię pokonam! ;-;
Dla mnie kolejka będzie ciężka, lubię mapy świata, ale tileset srogi (Jazz mógł dać mapę świata z Inquisitora po prostu )
Niemniej, nie zamierzam odpuścić.
Dla mnie kolejka będzie ciężka, lubię mapy świata, ale tileset srogi (Jazz mógł dać mapę świata z Inquisitora po prostu )
Niemniej, nie zamierzam odpuścić.
- Crashykk
- Posty: 723
- Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
- Lokalizacja: Kuj-Pom
- Kontakt:
Re: Sezon VI - kolejka 3
Mapka wysłana. Niech się dzieje wola nieba, bo bez cudu to tutaj się nie obędzie xd
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Sezon VI - kolejka 3
No też na Inqa bym się nie pogniewał, ale już był :c
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Michu
- Posty: 1150
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Sezon VI - kolejka 3
Mam już kilka map, na ten moment (w sensie - jak na piątek wieczór) wcale nie mniej niż w kolejce drugiej, chociaż to absolutnie jeszcze o niczym nie świadczy. :)
Zdecydowanie zagrzewam do walki, pisałem już na Discordzie, to najtrudniejsza przeprawa tego sezonu i łyk tego, jak wyglądały klasyczne lata RM, sprzed ponad dekady. Podejrzewam, że fajnie będzie to oglądać za kilka lat. :D
Zdecydowanie zagrzewam do walki, pisałem już na Discordzie, to najtrudniejsza przeprawa tego sezonu i łyk tego, jak wyglądały klasyczne lata RM, sprzed ponad dekady. Podejrzewam, że fajnie będzie to oglądać za kilka lat. :D
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Prometherion
- Posty: 238
- Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31
Re: Sezon VI - kolejka 3
Ja od wczoraj rzeźbię, pewnie jeszcze z dwa dni mi zejdzie. Jednak spokój, czas i brak stresu robi swoje, wszystko można przemyśleć, herbatki się napić, na spacer pójść i po powrocie stawiać góry, lasy i budynki. Nie mogę się doczekać waszych prac, coście tam zmajstrowali :D Paradoksalnie to, że nie mam szans na wygraną i podium dodaje skrzydeł, bo nic nie muszę, spokój jakiś mnie ogarnia :D Powodzenia wszystkim.
A tileset prześliczny po bliższym poznaniu, choć brakuje kilku budynków, kafli.
A tileset prześliczny po bliższym poznaniu, choć brakuje kilku budynków, kafli.
Pracuję nad...
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Sezon VI - kolejka 3
Wysłane, zatwierdzone. Te góry w których trzeba mieszać autotile, elementy pierwszego tilesetu, elementy drugiego tilesetu... a na to wszystko jeszcze nałożyć event, kurczę, to jest totalny hardkor.
...
Poproszę więcej takich :D
...
Poproszę więcej takich :D
Glico☆Magic?
- Stanior
- Posty: 298
- Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Sezon VI - kolejka 3
Praca wysłana. Uwielbiam mapy świata. Seria Europa Universalils to gry, nad którymi spędziłem najwięcej godzin w życiu. Ucieszyłem się i liczyłem właśnie na mapkę świata w tej edycji LM. Natomiast ten zestaw do jej stworzenia okazał się naprawdę uciążliwy. Miałem świetny pomysł, który zapalił mnie do pracy, ale czy efekt końcowy jest zadowalający? Zobaczymy podczas głosowania. Tym co jeszcze siedzą nad mapkę, życzę wytrwałości! :P
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)
18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki