Sezon VI - kolejka 1

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 13 sie 2020, 00:43

Map001
2
2%
Map002
1
1%
Map003
0
Brak głosów
Map004
6
6%
Map005
6
6%
Map006
16
15%
Map007
3
3%
Map008
10
10%
Map009
0
Brak głosów
Map010
9
9%
Map011
1
1%
Map012
0
Brak głosów
Map013
17
16%
Map014
10
10%
Map015
9
9%
Map016
5
5%
Map017
9
9%
Map018
1
1%
 
Liczba głosów: 105
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Jazzwhisky »

Wygląda na to, że jesteśmy w komplecie - 25 zapisanych uczestników, pora oficjalnie odpalić rywalizację! :)
Informacji startowych jest sporo, ale i tak są pisane z zachowaniem zdroworozsądkowych skrótów, w razie wątpliwości - uderzajcie z pytaniami w temacie.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest dokładny (uwaga na ucięte piksele!!!) screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG (bez redukcji barw) dołączacie także plik mapy z RM.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 2MB, obsługuje pliki graficzne oraz najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 10.08.2020 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki grafik/ekranu (w tym opcji Blending/Hue), użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent (i wykorzystanie funkcji Opacity) jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec, mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA, CZTEREMA lub PIĘCIOMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RMXP)
Miało być luźno, ale zaczniemy z grubej rury, od RMXP. Maker ten, mimo popularności i potężnego edytora map, nigdy nie doczekał się silnej obecności w Lidze Mapperów. Tym razem pierwszy raz zaczniemy od niego... i uprzedzę uprzedzonych, będzie to nasza jedyna kolejka w sezonie z tą wersją Makera. Do tego sięgniemy do złotych lat RMXP i sławnego niegdyś tilesetu Inquisitora wraz z dodatkami. Rozmiar podstawowej grafiki i mnogość dostępnych autotile może robić wrażenie, ale to i tak tylko część oryginalnego zestawu, a wiele elementów (w tym np. autotile wody) to po prostu różne wersje tych samych płytek. Nadal nieprzekonanych dodatkowo uspokajam - mapa do wykonania nie jest wielka, tileset jest bardzo przyjemny, ma też swój niezapomniany styl, a praca w edytorze RMXP potrafi być niezwykle satysfakcjonująca. Ponadto! Razem ze startem kolejki drugiej odpalimy rywalizację w Pucharze Ligi Mapperów, ale jednym z kryteriów kwalifikacji będzie udział w kolejce pierwszej LMVI! Więcej szczegółów i wyjaśnień za tydzień, tymczasem - pliki oraz kompletna paczka grafik poniżej.
Spoiler:
Cała paczka w pliku zip - http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/Inq ... alTown.zip

Rozmiary pracy: 25x20 pól (dokładnie 800x640 pikseli)

I tyle na start, mam ogromną nadzieję, że nie popełniłem nigdzie błędów, ale w razie czego - będę poprawiał. Przypominam, że wciąż możecie się zapisać do rywalizacji na kolejkę drugą i następne. :)
Ogólne porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów (jeśli są dozwolone!) na mapie możecie wykorzystywać też dowolne pozycje hero i pojazdu (ale bez wykorzystania ich standardowych grafik!).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Stanior »

To będzie moja pierwsza mapa wykonana w Rpgmaker XP... :P
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Prometherion »

O cholera, klasyka na start :D
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Crashykk »

Już czuję zapach tej kaszanki. Nigdy nie ogarniałem Inquisitora, ani mappingu XP. :D
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Michu »

No tileset srogi, a jeszcze bardziej sroga bedzie porazka xD
Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Noruj »

Ładny jest ten tileset, bogaty na pewno i idzie sporo z nim zrobić ładnych rzeczy, ale trochę się namęczyłem. Brak wprawy to jedno, ale też tyle map widziałem z użyciem tego tilesetu, że ciężko było mi wpaść na coś pomysłowego. Niemniej, mapa (tj. kaszana) wysłana :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Amelanduil »

Mnie natomiast bardzo cieszy, że to jedyna kolejka w XPku, bo wyjątkowo gimmickowe jest to operowanie na warstwach (chociaż to może kwestia akurat tego tilesetu), a jakbym jeszcze miał zwracać uwagę na blokowania to totalnie by mnie to pokonało.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Kryzz333 »

O dziwo po raz pierwszy robię mapę na tym tilesecie, zaskakująco fajnie się pracuje.
Mapę już zrobiłem, ale chyba muszę zrobić nową, oryginalniejszą, jak mam walczyć o to 3. miejsce na podium xD

EDIT: wgl. wszyscy piszą o kaszankach, a będzie jak zwykle: 90+% porządnych map, trochę kaszan i perły zwalające z nóg konkurencję :P
wyjątkowo gimmickowe jest to operowanie na warstwach
Heresy!
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Powczan »

Całkiem fajny zestaw, chwilę zajęło mi ogarnięcie go, ale jakoś poszło. Kaszanka ode mnie również wysłana :D
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Zombik »

Wiem, że się zgłosiłem, ale to chyba był przypływ chwili. Nie mam weny i ochoty na tworzenie czegokolwiek.
Jeżeli można - chciałbym zostać wykreślony z rywalizacji.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: GameBoy »

Dasz radę Zombik!
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Jazzwhisky »

Tradycyjnie podbijam, bo została nieco ponad doba odnalezienie weny i oddanie pracy w pierwszej kolejce! Na mapy czekam do ostatnich minut, głosowanie wystartuje zapewne nocą, w pierwszych minutach/godzinach wtorku.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Michu »

Spinajcie się ludzie! Nawet ja już wysłałem, a zawsze jestem w ogonie ligi!
Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Prometherion »

Niestety nie będzie hat-tricka, nie wygram po raz trzeci pierwszej kolejki, bo najzwyczajniej w świecie nie zdążę mapki zrobić, a pracy w stylu ludzixa(tej pustynnej) nie wyślę. Teraz już wiecie, że żadna mapka nie będzie moja. Jestem cholernie ciekaw co wy stworzycie. Te kafle były już w tylu grach, że nie mam pojęcia co za******* można z nich wyciągnąć. Powodzenia :D
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon VI - kolejka 1

Post autor: Jazzwhisky »

Ok, pora na mapy, startujemy z pierwszym głosowaniem VI Sezonu Ligi Mapperów! 18 map, zasady głosowania poniżej, zapraszam do komentarzy! :)
Jazzwhisky pisze:
06 sie 2020, 13:36
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z CZTEREMA opcjami wyboru
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy uczestnicy rywalizacji oraz użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i z co najmniej trzema postami na koncie - ew. głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów oraz autorstwem prac eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt, do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Map001
Obrazek

Map002
Obrazek

Map003
Obrazek

Map004
Obrazek

Map005
Obrazek

Map006
Obrazek

Map007
Obrazek

Map008
Obrazek

Map009
Obrazek

Map010
Obrazek

Map011
Obrazek

Map012
Obrazek

Map013
Obrazek

Map014
Obrazek

Map015
Obrazek

Map016
Obrazek

Map017
Obrazek

Map018
Obrazek
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Zablokowany