Math.abs w RGSS3 (VX ACE)

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Math.abs w RGSS3 (VX ACE)

Post autor: Crashykk »

W MV mam sobie taki mały script call jak:

Kod: Zaznacz cały

Math.abs($gamePlayer._y - $gameMap._events[this._eventId]._y) <= 3
Math.abs($gamePlayer._x - $gameMap._events[this._eventId]._x) <= 3
Potrzebuję coś takiego do VX Ace.
Udało mi się znaleźć odpowiedniki poszczególnych elementów:

Kod: Zaznacz cały

$game_player.x
$game_player.y
$game_map.events[$event_Id].x
$game_map.events[$event_Id].y
Nie wiem jednak jak ustawić, aby wynik był zawsze dodatni. (absolute = Wartość bezwzględna)

Kod: Zaznacz cały

($game_variables[5] - $game_variables[8]).abs == 1
Takie rozwiązanie działa mi ze zmiennymi, ale niestety nie z x,y.

Przy użyciu:

Kod: Zaznacz cały

($game_player.x - $game_map.events[$event_Id].x).abs <= 3
Obrazek
Wyskakuje mi taki błąd :/

Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Math.abs w RGSS3 (VX ACE)

Post autor: Soul »

Problemem prawdopodobnie jest zmienna $event_Id, która nie istnieje w VX Ace (chyba, że ją ustawiłeś na coś u siebie), bo oprócz tego jak np. ustawię zamiast $event_Id jakieś ID eventa, który istnieje, dla przykładu 1, to normalnie działa.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Math.abs w RGSS3 (VX ACE)

Post autor: Crashykk »

Według internetów "$event_Id" to odpowiednik MVowego "this._eventId" czyli określenia, że dany script call ma odnosić się do zdarzenia, w którym się znajduje. Wychodzi na to, że myślałem dobrze, ale znalazłem zły "operator". Jeżeli zna ktoś takowy odpowiednik do VX Ace (o ile istnieje) to miło by było jakby się nim podzielił. :mrgreen:

Jeżeli nie uda mi się znaleźć takiego odpowiednika to najwyżej wrócę do MV. ¯\_(ツ)_/¯
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Math.abs w RGSS3 (VX ACE)

Post autor: Crashykk »

Wychodzi na to, że ktoś się pomylił wpisując "$event_Id". Po usunięciu $ i wpisaniu samego "event_Id" wszystko śmiga. Sprawa rozwiązana.
ObrazekObrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ