[XP] Problem z poruszaniem

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Shadi
Posty: 65
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

[XP] Problem z poruszaniem

Post autor: Shadi »

Witajcie.
Mam problem w swojej grze z poruszaniem jednego eventu (człowieka).
Otóż używając funkcji "ruszaj zdarzeniem" i "kontynuuj poruszanie" chciałem zrobić by postać przyszła mniej więcej do głównego bohatera, który stanie na jednym z zdarzeń (A, B, C, D, E) i wszystko działa prawidłowo w przypadku czterech pierwszych zdarzeń na dotknięcie bohatera (A, B, C, D), podczas gdy w przypadku ostatniego to nie działa. Postać pokonuje większość swojej drogi i gra się zacina. Próbowałem dociec co jest tego przyczyną i należy wykluczyć blokowanie, gdyż gracz przechodząc tą samą drogę może ją przebyć bez problemu i żadna niewidzialna przeszkoda mu na drodze nie stoi. Zastanawiałem się czy to nie jest wina funkcji "kontynuuj poruszanie" i próbowałem zastąpić ją zwykłym "Czekaj" i dało to połowiczny efekt - gra się nie zacina w momencie dochodzenia do gracza eventu, ale event za to nie pokonuje całej swojej drogi, tylko część. Ponadto gra się zacina w momencie powrotu, gdyż ścieżka powrotu eventu pasuje jedynie do eventu znajdującego się w założonym miejscu (czyli tam gdzie jego ścieżka do gracza miałaby się skończyć). Nie pomogło także zrobienie by poruszający się event już na pierwszej stronie miał grafikę, a nie dopiero na drugiej lub trzeciej. Dodajmy, co dziwne że wszystko dotyczy tylko zdarzenia E, a ono nie różni się konstrukcją od pozostałych, jedynie ścieżka jest delikatnie inna by event dochodził do gracza położonego na innej kratce. Ale tak jak pokazane na tym obrazku, ta ścieżka nie wchodzi w żadną przeszkodę.
Tutaj wszystko jest rozrysowane:
https://www.dropbox.com/s/9wfnyv7xfnmuc ... t.png?dl=0
Tutaj natomiast jest event:
https://www.dropbox.com/s/k5llj8m2rxrd1 ... h.png?dl=0
Byłbym wdzięczny za sugestie, co może źle działać, co może źle zrobiłem. Jakby były jeszcze jakieś pytania odnośnie sytuacji, jak to wszystko wygląda, to odpowiem niezwłocznie.
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Problem z poruszaniem

Post autor: GameBoy »

Próbowałeś po prostu poruszyć tą postacią bez całej reszty komend w evencie E?
Shadi
Posty: 65
Rejestracja: 08 maja 2012, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: [XP] Problem z poruszaniem

Post autor: Shadi »

Reptile znalazł dla mnie rozwiązanie tego problemu. Problemem jest skrypt na gąsienice (Catepillar fukuyamy) z którego korzystam. Działa on bowiem tak że można za pomocą przełącznika wyłączyć gąsienice, jednak ona jedynie staje się niewidoczna, ale nadal jest za graczem i blokuje drogę przejścia innym eventom. Jak na razie dostosowałem do tej gąsienicy drogę lidera (Honka) w tym evencie. Jednak nie wiem czy są w grze inne potencjalne sytuacje blokujące gracza, które tylko się nie ujawniły, bo gracz np: nie miał w drużynie aż 4 bohaterów, tylko 1 albo 2. Zamiast to sprawdzać szybciej byłoby zrezygnować z gąsienicy w ogóle, bądź znaleźć taki jej skrypt, który by rzeczywiście pozwalał na dezaktywację gąsienicy - nie tylko żeby nie była widoczna, ale żeby fizycznie jej nie było za graczem. Jakby ktoś znał taki skrypt gąsienicy, to byłbym wdzięczny za pomoc.
Obrazek
ODPOWIEDZ