[MV] Drzwi i wystająca głowa

Problemy związane z pracą w RM, poszukiwania współpracowników. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
coldmario
Posty: 12
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:44

[MV] Drzwi i wystająca głowa

Post autor: coldmario »

Witam wszystkich!
Nazywam się coldmario i będę waszym wrzodem przez następne kilka miesięcy. Bo jestem totalnym laikiem, nie miałem nigdy nic wspólnego z żadnymi RPG Makerami, ale jakiś czas temu mnie natchnęło i chcę zrobić grę, która wyrwie z kapci. Wiem, że porywam się z motyką na słońce, ale myślę, że z Waszą pomocą dopnę swego.

Problem
Kiedy postać przechodzi przez drzwi budynku, wchodzi tak jakby o kilka pikseli za daleko i jej głowa wystaje ponad drzwi. Oczywiście jest to tylko chwila, bo potem przenosi się do pomieszczenia, ale jednak to widać i mnie to razi. Gra będzie miała bardzo prostą grafikę (dużo prostszą niż to co Wy tworzycie tutaj) dlatego nie chcę żeby takie niuanse psuły ogólne wrażenie.
Próbowałem zrobić kafelek, który umieszczam nad drzwiami budynku i oznaczyć go gwiazdką, żeby element był na wierzchu, ale to nic nie daje. Zawsze wystaje ten cholerny łeb.

Czy ktoś wie jak temu zaradzić?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [MV] Drzwi i wystająca głowa

Post autor: Soul »

Nie wiem w czym dokładnie leży problem, zwłaszcza, że nigdy nie używałem MV, ale możesz wstawić Drzwi nie jako zwykły element tilesetu, a jako zdarzenie (event), wybrać mu grafikę drzwii i ustawić priorytet na ponad innymi postaciami. Jak nie zadziała, to wstaw screena z gry tutaj, żeby było wiadomo dokładnie co się dzieje, albo wyślij na pw to może coś się poradzi.

Chyba, że już teraz drzewi są zdarzeniem-wtedy spróbuj tylko zmienić priorytet.

Edit: Ej dobra już sobie wyobraziłem jak tu u Ciebie pewnie wygląda, pewnie postać jest wyższa niż kratka 48x48, a element sufitu jej nie przykrył, zrób po prostu to co mówiłem z drzwami, ale zamiast tego nadaj eventowi grafikę tego kawałka sufitu.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: [MV] Drzwi i wystająca głowa

Post autor: Rave »

Ten problem występuje od czasów zwykłego VX. Bez skryptu naprawiającego to sobie raczej nie poradzisz. Tutaj masz takowy: https://forums.rpgmakerweb.com/index.ph ... fix.50274/
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: [MV] Drzwi i wystająca głowa

Post autor: kvachu »

Wiem, że już trochę czasu minęło odkąd autor tego tematu zapytał, ale mam pewien pomysł o co może chodzić no i niech będzie dla potomnych z tym samym problemem.

Co prawda nie mam MV i działam teraz na VXA, ale możliwe, że pomoże i w MV. W VXA program wyświetla grafikę bohaterów i eventów o jakieś 2-3 piksele wyżej niż to wygląda w pliku. To po prostu taki efekt by postać nie była przyklejona do dolnej krawędzi tila. Żeby to zlikwidować wejdź w resource manager wybierz graphic/characters i potem kliknij na charset, który używasz dla hero. Następnie kliknij w EXPORT i jak wyskoczy okienko zapisu pliku, tam gdzie masz nazwę pliku prawdopodobnie będzie coś jak Actor1.png. Zamień to na !Actor.png i zapisz. Następnie z powrotem zaimportuj ten plik "!Actor1.png". Jest duża szansa, że to ci pomoże.
Możesz dodać Wykrzyknik do każdego charsetu jeśli nie chcesz wystającego łba u każdej postaci. Możesz też skasować bezwykrzyknikowce, by ci się nie mieszały.
coldmario
Posty: 12
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:44

Re: [MV] Drzwi i wystająca głowa

Post autor: coldmario »

Dziękuję Wam za pomoc. Późno odpowiadam, bo wsiąknąłem w tworzenie własnej grafiki i dopiero teraz wracam do samej mechaniki gry. Teraz to dopiero będę Wam truł tyłki :P
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ