TASC4: Prezentacja tematów i prace

Piąta edycja konkursu.

Moderator: Deathwing

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Jazzwhisky »

Obrazek
Ankieta i zapisy za nami, mamy 15 zgłoszeń, pora zatem na wyczekiwane... tematy.

Kategoria Classic

1. Hero (Dragon Quest VIII)
2. Franziska von Karma (Phoenix Wright: Ace Attorney series)
3. Ganondorf Dragmire (The Legend of Zelda series)
4. Alexandra (Dark Chronicle)
5. Venom Snake (Metal Gear Solid series)

Prace winny być wykonane zgodnie z przyjętym tematem, tj. prezentować jedną z powyższych postaci (wybrana dowolnie, nie informujecie nikogo o wyborze), ale nie muszą zawierać wszystkich jej elementów (innymi słowy - wszystko w miarę możliwości). Grafika przedstawiać ma pojedynczy sprite w widoku od przodu: środkowy frame w RM lub pozycję spoczynkową bez dodatkowych elementów, jak w pracach z poprzednich edycji - http://www.rm.retrobiblioteka.pl/scenow ... -contesty/. Zwróćcie przy tym specjalną uwagę na tę pozycję, było to zgłoszenie, które wywołało nieco kontrowersji, zdecydowanie nie przekraczajcie tej granicy jeśli chodzi o pozę postaci (nie chodzi o odwzorowanie układu z przykładowej grafiki). Dozwolone są dowolna paleta oraz template postaci (dla spokoju można mi je przesłać razem z pracą, nie będą publikowane), w razie wątpliwości najlepiej skontaktujcie się ze mną wcześniej lub pytajcie w tym temacie.
Oddawanie prac i późniejsza prezentacja pod głosowanie odbędą się anonimowo, nie zdradzajcie zatem żadnych informacji ani podejrzeń na temat autorstwa poszczególnych sprite'ów. Zwróćcie także szczególną uwagę na zasady techniczne poniżej.

Warunki techniczne prac:
- pixel art
- praca zapisana w rozszerzeniu .png
- maksymalna szerokość: 24 piksele
- wysokość: 30-32 piksele (sam sprite bez tła, minimum 30, nie więcej niż 32!)
- jednolita barwa tła (żadnych cieni, pasów, rozświetleń itp.)

Wszystkie prace zostaną zaprezentowane w zestawieniu skal: x2, x3, x4 na jednolitym, zielonym tle.

Obrazek Obrazek

Kategoria Discord Emoji

1. Spalony dysk
2. Freddie Mercury
3. Polska Scena Rpgmakera
4. Trzygłowa Krowa
5. Zdziwiona Krowa

Tematy w tej kategorii pozostawiają wam dalekie pole do interpretacji. Dopóki grafika nie będzie w znaczący sposób odbiegała od tematu (żadnych węży!) - wszystko powinno być ok. Pamiętajcie, że w tej kategorii możecie zgłosić dwie prace, po jednej na każdą z metod/rozmiarów grafiki (patrz niżej). Dozwolona jest dowolna kolorystyka/paleta prac.
Podobnie i tutaj - oddawanie prac i późniejsza prezentacja pod głosowanie odbędą się anonimowo, nie zdradzajcie zatem żadnych informacji ani podejrzeń na temat autorstwa poszczególnych grafik. Zasady techniczne (do wyboru) poniżej.
Warunki techniczne prac:
- pixel art
- praca zapisana w rozszerzeniu .png
- maksymalne wymiary: 32x32 piksele
Warunki techniczne prac:
- metoda dowolna (w tym pixel art)
- praca zapisana w rozszerzeniu .png
- maksymalne wymiary: 128x128 piksele (ale bez resize, żadnych fałszywych 64x64 itp.)

Zwłaszcza prace wykonane metodą dowolną polecam wysyłać na przezroczystym tle (preferowana forma dodawania discordowych emoji). Wszystkie prace zostaną zaprezentowane w zestawieniu czterech rozmiarów: 128x128px oraz 48x48px, 24x24px i 16x16px (resize metodą Discorda) na jednolitym tle odpowiadającym ciemnemu motywowi programu.

Obrazek Obrazek Obrazek

Gotowe prace wysyłacie do mnie za pośrednictwem PM na forum, możecie nadsyłać je pojedynczo, przyjmuję również poprawki. Ostateczne wersje grafik będą przyjmowane do poniedziałku, 27.04.2020 włącznie, powinniście oczekiwać potwierdzenia każdego waszego zgłoszenia. Następnego dnia rozpocznie się głosowanie. Gdyby ktokolwiek miał jakieś wątpliwości, albo o czymś zapomniałem - nie wahajcie się pytać.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: GameBoy »

Fajnie by było jakby kolor tła w pierwszej kategorii został ujawniony by móc od razu z niego skorzystać.

EDIT: <3
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2020, 13:56 przez GameBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Crashykk »

Kojarzę tylko dwie postacie z pierwszej kategorii, więc pewnie na nich się skupię. Tak jak Gameboy, chętnie przygarnąłbym kolor tła, aby od razu na nim pracować.

(600 post! 🥳)
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Adrap »

GameBoy pisze:
19 kwie 2020, 13:37
Fajnie by było jakby kolor tła w pierwszej kategorii został ujawniony by móc od razu z niego skorzystać. (Mogę tu wpisać coś czego GB nie powiedział, ale jazda)
Gitówa, że już jest.
Swoją drogą fajne postacie, ale żadnej nie kojarzę z gier, obijało mi się o uszy tylko Metal Gear Solid
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Jazzwhisky »

Mhm, miałem dodać je od razu, ale w ostatniej chwili się rozmyśliłem, uzupełnione. :)

EDIT: Uściśliłem jeszcze w opisie to, co pisałem w innych miejscach:

- paleta prac jest dowolna
- w przypadku grafik w kategorii Classic możecie korzystać z template
- 128x128px oznacza dokładnie tyle, fałszywe powiększenia/pixel resize do tego rozmiaru (np. z 64x64px) nie spełniają wymogu konkursowego

Jeszcze uwaga - jeśli macie wątpliwości dotyczące zasad czystego pixel artu - główną regułą jest wykonanie pracy drogą stawiania pojedynczych pikseli, całkowicie od zera. Wszelkie formy filtrów, skrótów, kanał alpha, złożone funkcje/operacje graficzne są niedopuszczalne w tej kategorii konkursowej. Ponadto - wszystkie prace (także te wykonane metodą dowolną) mają być całkowicie autorskie - nie korzystajcie ze zdjęć, obrazków, gotowych elementów graficznych znalezionych w sieci, to sprzeczne z ideą tego konkursu.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Zergmar

TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2018, 16:07

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Zergmar »

Co za ludzie, chciałem oszukać, a tu nie wolno :v
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Jazzwhisky »

Garść aktualizacji i szybkich odpowiedzi:

- odebrałem na razie 7 prac
- w przypadku grafik 128x128px polecam przesyłanie ich na przezroczystym tle, bo tak byłyby docelowo wgrywane na Discorda; metoda wykonania dla tych prac jest dowolna, wiec gradienty i kanał alpha są jak najbardziej dozwolone
- tak, to co trzyma Franziska to bicz, może się rozwijać, jeśli umieścicie go na grafice postaci (oczywiście możecie go też pominąć)
- traktujcie Munchie (ta kieszonkowa myszka/szczur/pig-rat towarzyszący postaci Hero) jak element wyposażenia, a nie odrębną postać, nie zmieniajcie jej położenia na grafice (znów, możecie pominąć ten element)
- teoretycznie obie prace w kategorii Discord Emoji mogą mieć ten sam design (różnymi technikami), ale nie polecam tego pomysłu :)
- poprawki swoich prac możecie przesyłać aż do końca terminu zgłoszeń
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Stanior »

Pierwsza z trzech prac oficjalnie zgłoszona! Było ciężko, ale jakoś (chyba) dałem radę.
Niech zwycięży najlepszy!
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Crashykk »

Oddałem wszystkie 3 prace pierwszego dnia. Albo miałem przebłysk geniuszu, albo wyszła totalna kaszana. Teraz trza czekać do poniedziałku. Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
B.N.F

TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)(miejsce 2); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)
Posty: 34
Rejestracja: 06 sie 2019, 07:35
Lokalizacja: Dzikie ostępy internetu

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: B.N.F »

No, wszystkie 3 prace zgłoszone. Mam szczerą nadzieję że więcej nic poprawiać nie będę musiał i ogólnie nie chce mi się już patrzeć na te moje twory >_>
Teraz pozostaje czekać. Powodzenia ludzie!
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Jazzwhisky »

Mam aktualnie 14 prac - wielkie dzięki za wszystkie przesłane grafiki! Uczestników jeszcze raz proszę o upewnienie się co do zasad dotyczących zgłaszanych prac:

- pixel art z definicji nie pozwala na żadne funkcje specjalne programów graficznych, w tym półprzezroczyste elementy świetlne (kanał alpha); jeśli chcecie uzyskać jakiś efekt, musicie go wykonać metodami tradycyjnymi, jak w palecie 8-bit
- minimalny rozmiar 30px (wysokość) w kategorii Classic odnosi się naturalnie do samej postaci/sprite, nie dodatkowego tła, czy całego pliku graficznego
- jeszcze raz, całkowicie własne prace oznaczają, że nie możecie korzystać z żadnych wstawek z istniejących źródeł, nawet jeśli zostały edytowane/recolorowane czy stanowią tylko mały element całej grafiki (jedynym "wyjątkiem" jest korzystanie z template postaci w kategorii Classic)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Stanior
Posty: 298
Rejestracja: 17 kwie 2006, 17:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Stanior »

Wszystkie trzy prace podesłane :) Idealnie, że konkurs ten zbiegł się z kwarantanną, odkryłem jak pixelart może być relaksujący i uspokajający ducha. Nie mogę się już doczekać wtorku, jak zostaną zaprezentowane wszystkie prace.
18.06.2003-24.11.2003- Redaktor Naczelny Gildii RPGMaker PL (Zjednoczone strony Przystani, Temple of Elementals, Bractwa i Świątyni RPGMaker)

18.05.2020- do chwili obecnej- Redaktor RMteki
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: TASC4: Prezentacja tematów i prace

Post autor: Jazzwhisky »

Podbijam ostatni raz, bowiem na nadesłanie prac pozostała nieco ponad doba! Dotychczas zebrałem 21 grafik spełniających wymogi konkursowe.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Zablokowany