[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Soul »

Kurka wodna Aki, bez jakiś większych testów to chyba się nie obejdzie. Jak mam czas przejść wreszcie to demko to wywala :<
Obrazek
Sanagi dostaje rózne mordy w trakcie tego dialogu.
Po tym dialogu dostałem crasha związanego z brakiem jakiegoś pliku emo2 czy coś takiego.

Co prawda to nadal nie udało mi się nawet wyjść ze szkoły XD, ale no doceniam humor jaki jest w tej grze, jest o wiele śmieszniej niż było dawniej.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Gdzieś pliki się zgubiły. Prawdopodobnie nie wgrałem nowych zasobów to tych śmiesznych łatek.

Tak czy inaczej rezygnuje z dotychczasowej formy udostępniania gry i przechodzę na "nowy format". Od wersji 1.2 gra ma swój dedykowany instalator. Od teraz nie trzeba ręcznie nic, nigdzie wgrywać ani instalować osobno RTP. Gra stanowi integralną całość wraz z stworzonym dla niej instalatorem i deinstalatorem.

Link do aktualnej wersji gry:https://www9.zippyshare.com/v/WGNPJqel/file.html

Po instalacji ikona gry zostaje wyprowadzona na pulpit.

Edytowałem też pierwszy post tematu robiąc porządek z niepotrzebnymi linkami. Od tej wersji również dziennik zmian nie będzie umieszczany na forum, a będzie widoczny w instalatorze. Jeśli jakieś łatki się pojawią to również w postaci instalatora i będą naprawiały jedynie zdarzeniówki (pliki map i główna biblioteke) aby nie dochodziło do takich sytuacji z brakującymi plikami zasobów jak powyżej.

Wielkie dzięki dla Qtomo (chyba jest jeszcze gdzieś tu na forum), który zarwał ze mną noc przechodząc pierdyliard razy etap Akademii i naprawiał ze mną błędy (przy akompaniamencie 12 lechów xD). I podziękowania dla Soula za wyłapanie "akademickiego" błędu z niedziałającym teleportem w sklepie Sylenny.
Konradix
Posty: 26
Rejestracja: 23 paź 2010, 00:39

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Konradix »

Instalator za cholere nie chce mi ruszyć na Win 10. Wybieram folder, klikam instaluj i stoi na "Uninstal.exe". Próbowałem tam kompatybilności i ruszyć jako administrator i nic. Musiałem pobrać przez proxy bo blokuje mi zippyshare, może w tym problem (ale instalator wygląda normalnie więc nwm).
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Zajmę się tym. Do tej pory używałem Win 7, od kilku dni przesiadłem się na 10 więc będę mógł to obadać.

Nie wiem dlaczego zippyshare ci blokuje. Wiem, że facebook nie pozwala na linkowanie z jakiegoś powodu tego hosta ale najprawdopodobniej to sprawa lokalnych ustawień kompa.

W przygotowaniu mam kolejną wersję więc nie będę już naprawiał tej.
Konradix
Posty: 26
Rejestracja: 23 paź 2010, 00:39

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Konradix »

A zippyshare to akurat jest blokowany w UK więc z tym nie ma nic do robienia, ale kolega grę zainstalował i pliki wysłał (też na 10, bez problemów więc nie wiem o co może chodzić).

Jak skończę to napisze wrażenia z gry.

@EDIT1: Hmm, gdy próbowałem zagrać z plików to miałem problem "grubej czcionki", ale jak kolega podesłał instalator to o dziwo zadziałał bez problemu, i do tego problem z czcionką zniknął. Być może problem był w tym, że nie miałem Unicode ustawiony pod Polski, ale może to przez proxy. Możliwe że z instalatorem wszystko ok, tylko uroki angielskiego windowsa takie problemy tworzą.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Instalator wgrywał również osobne, dedykowane czcionki do gry. Dlatego brakowało Ci literek.

Obecny build ma dużo błędów (które już wyeliminowałem wraz z Qtomo), poprawiam grafiki postaci i ich dialogi gdzieniegdzie oraz quest z Mistrzem Morrisonem (ktory za bardzo bazowal na RNG). Ponizej aktualny BUGTRACK (dla referencji).

Mam teraz troche innych zajec dlatego zwolnilem z kilejnymi poprawkami.

BUGTRACK
Spoiler:
Konradix
Posty: 26
Rejestracja: 23 paź 2010, 00:39

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Konradix »

A to z Polskimi znaczkami to chodziło mi o sam instalator, ale mniejsza.

Więc grałem troche, doszedłem do tej drugiej wioski, potem szukałem walk na mapce i gdy wpadłem w jedną zabili mnie odrazu bo z jakiegoś powodu miałem max 1 HP. Wczytałem save i patrze w menu status, że miałem mega minusy do wszystkiego (i minus na Miu do HP) mimo tego, że nie miałem nic negatywnego. Nie pamiętam co mogłem zrobić żeby to się stało.

Tutaj jest save jeśli chcesz zobaczyć: https://megawrzuta.pl/filesgroup/c738a8 ... 9684c.html

I swoją drogą to wydaje mi się że SFXy są za głośne. Np. w wiosce muzyka ledwie gra a kurczaki sie wydzierają, tak samo z szumem rzeki na ścieżce do akademii.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Więc grałem troche, doszedłem do tej drugiej wioski, potem szukałem walk na mapce i gdy wpadłem w jedną zabili mnie odrazu bo z jakiegoś powodu miałem max 1 HP. Wczytałem save i patrze w menu status, że miałem mega minusy do wszystkiego (i minus na Miu do HP) mimo tego, że nie miałem nic negatywnego. Nie pamiętam co mogłem zrobić żeby to się stało.
Dokładnie. To jest błąd, który tropie od miesiąca i nie mogę przyszpilić co go wywołuje (w którym miejscu, po wykonaniu jakiej czynności). Zmniejsza budowe i zwinność. Odpaliłem sejwa i sprawdziłem. To musi być w takim razie coś przed wyjściem na mapę świata czyli zawęża to zakres poszukiwań do Akademii i Sylenny.
Tutaj jest save jeśli chcesz zobaczyć: https://megawrzuta.pl/filesgroup/c738a8 ... 9684c.html
Jak już wspomniałem, załadowałem sejwa i sprawdziłem. Doceniam i dziękuje.
I swoją drogą to wydaje mi się że SFXy są za głośne. Np. w wiosce muzyka ledwie gra a kurczaki sie wydzierają, tak samo z szumem rzeki na ścieżce do akademii.
Szczerze, też miałem takie wrażenie ale póki nikt nie zwrócił na to uwagi to olewałem to. Do zrobienia.

Edit #1
Podejrzewam, że problem może leżeć w skrypcie głodu i pragnienia oraz jakichś niewłaściwych wartościach klas, między którymi Sanagi wielokrotnie przeskakuje jako forma obejścia pewnych ograniczeń silnika. Właśnie nad tym pracuje. Zobacze jakie będą tego efekty. Na pewno zmieniłem już działanie stanów głodu i pragnienia. Intelekt (punkty MP) oraz Kostytcja (punkty HP) nie bedą poddawane wpływowi tego stanu (był problem z przywracaniem początkowych wartości).
Konradix
Posty: 26
Rejestracja: 23 paź 2010, 00:39

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Konradix »

Problem leży w czymś głupszym... Teraz zauważyłem, że jak przeczytałem ten znak na mapce świata to zmniejszyło mi właśnie te statystyki.

Tak apropos: chyba przeszukałem całą mapkę i żadnej fajki dla pustelnika nie mogę znaleść (chyba że to dopiero można później, pamiętam że jak grałem w demko kiedyś to chyba też jej nie znalazłem).
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

O jaa. W zyciu bym na to nie wpadl. Pewnie do testowania czegos bylo potrzebne i poten o tym zapomnialen. No niemniej sklonilo mnie to do przerobienia kilku rzeczy i dzieki temu wychwycilem nieprawidlowosci. Jestem w robocie dzisiaj w nocy, ale zaraz po powrocie poprawie ten blad.

Fifke obecnie mozna znalezc w zdarzeniu losowym na drodze, tam gdzie ta kupka zielonych smieci lezy na srodku. To jest RNG wiec szansa jest 25% na znalezienie tego przedmiotu.

Quest z Morrisonem jest aktualnie poprawiany, w porcie bedzie dealer, od ktorego opcjonalnie bedzie mozna fifke kupic zamiast szukac na mapie.
Awatar użytkownika
Lemoore

TA Sprite Contest 5 (miejsce 2)(miejsce3)
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:07

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Lemoore »

Dobrze widzieć, że projekt ciągle żyje i ma się dobrze. Ostatni raz grałem w SD chyba z sześć lat temu i naprawdę przyjemnie było wrócić. Podczas przejścia wyłapałem kilka błędów w tym jeden psujący rozgrywkę:
- Podczas sekwencji z odprowadzaniem Miu nie da się wejść w interakcje z drzwiami:
https://www73.zippyshare.com/v/M35xy4Vj/file.html - błąd na tym save -ie powtarzał się nawet podczas powtórzenia sekwencji w podziemiach ale niestety poprzedni save nadpisałem.
Myślę, że błąd jak parę innych związany jest z faktem, że przechodziłem grę bez Miu czego gra w wielu miejscach nie uwzględniała jak np właśnie podczas rzeczonej sekwencji. Parę innych mniej istotnych błędów :
- Podczas zastraszania druida pojawia się reakcja Miu mimo, że nie jest drużynie,
- Jeśli Sanagiemu wejdzie test spostrzegawczości pojawi się również grafika Miu
- Po walce z grupą czterech zbirów w tym jeden II poziomu ekran robi się czarny i jedynym sposobem pozbycia się go jest wejście po omacku do menu i wciskanie losowych przycisków.
Spoiler:
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Większość błędów, o których wspominałeś Lemoore jest już poprawiona, ale znalazłeś parę rzeczy, które nadal przeoczyłem.

- Wg. planu, w jaskini musisz posiadać Lampę Naftową aby rozświetlić korytarz po drugiej stronie. Powinno się pojawić wtedy owalne pole widzenia dookoła bohatera, podobne jak w grze Hope.
- System walki sprawiał problemy, w szczególności wywalało błędy podczas kilkukrotnego używania Ostrożnego Ataku oraz Szarży. Zostało już to naprawione. Przyjrzę się też walką z minibossami (właśnie walka z dużą grupą i jednym 2 poziomu jest traktowana jako takowa).
- Faktycznie, interakcje z Miu mogą się pojawiać nawet gdy jej nie ma, przeoczenie z użyciem warunku. Przyjże się temu w najbliższym czasie.


Dziękuje za feedback, niedawno skończyliśmy testować grę aż do połowy drugiego rozdziału i znalazło się trochę tego. W międzyczasie przygotowywuje też Hope do ponownego wypuszczenia z poprawioną rozgrywką i błędami. Tam jest mniej pracy bo i projekt mniejszy i odpada mechanika walki, która najbardziej się buguje.

Co do sejwa sprawdzę go później, jak się ogarnę z robota trochę i dam Ci znać.

edit:

Właśnie poprawiam jeszcze parę rzeczy w Vyrranie (1 lokacja w grze), zmianie ulega quest z Mistrzem Magii (dodatkowe możliwości jego rozwiązania). Po poprawieniu tych błędów udostępnię kolejną wersję. Niestety 2 rozdział nadal będzie posiadał swoją paczkę błędów (na szczęście z tego co wychwyciliśmy, nie są to błędy krytyczne), ale nie chcę też odwlekać kolejnych aktualizacji wiedząc, że w aktualnie dostępnej do pobrania wersji są dość poważne błędy, które już zdążyłem wyeliminować.

W spojlerze umieszczam aktualny Dziennik Zmian. Jak widać masa rzeczy została zrobiona, ale kolejna partia czeka już na poprawki:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Lemoore

TA Sprite Contest 5 (miejsce 2)(miejsce3)
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:07

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Lemoore »

Natrafiłem na jeszcze jeden ciekawy (chyba) błąd: ekran od stanu zjarany nie znika po zniknięciu stanu. Bug wydarzył się w jaskini - stan zjarany został przykryty podczas walki stanem ogłuszony (od grzyba). Po zniknięciu ogłuszenia stan zjarany zniknął ale ekran pozostał. Jak chcesz to podeśle save'a.
Spoiler:
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Większość błędów, o których wspominałeś Lemoore jest już poprawiona, ale znalazłeś parę rzeczy, które nadal przeoczyłem.

- Wg. planu, w jaskini musisz posiadać Lampę Naftową aby rozświetlić korytarz po drugiej stronie. Powinno się pojawić wtedy owalne pole widzenia dookoła bohatera, podobne jak w grze Hope.
- System walki sprawiał problemy, w szczególności wywalało błędy podczas kilkukrotnego używania Ostrożnego Ataku oraz Szarży. Zostało już to naprawione. Przyjrzę się też walką z minibossami (właśnie walka z dużą grupą i jednym 2 poziomu jest traktowana jako takowa).
- Faktycznie, interakcje z Miu mogą się pojawiać nawet gdy jej nie ma, przeoczenie z użyciem warunku. Przyjże się temu w najbliższym czasie.


Dziękuje za feedback, niedawno skończyliśmy testować grę aż do połowy drugiego rozdziału i znalazło się trochę tego. W międzyczasie przygotowywuje też Hope do ponownego wypuszczenia z poprawioną rozgrywką i błędami. Tam jest mniej pracy bo i projekt mniejszy i odpada mechanika walki, która najbardziej się buguje.

Co do sejwa sprawdzę go później, jak się ogarnę z robota trochę i dam Ci znać.

edit:

Właśnie poprawiam jeszcze parę rzeczy w Vyrranie (1 lokacja w grze), zmianie ulega quest z Mistrzem Magii (dodatkowe możliwości jego rozwiązania). Po poprawieniu tych błędów udostępnię kolejną wersję. Niestety 2 rozdział nadal będzie posiadał swoją paczkę błędów (na szczęście z tego co wychwyciliśmy, nie są to błędy krytyczne), ale nie chcę też odwlekać kolejnych aktualizacji wiedząc, że w aktualnie dostępnej do pobrania wersji są dość poważne błędy, które już zdążyłem wyeliminować.

W spojlerze umieszczam aktualny Dziennik Zmian. Jak widać masa rzeczy została zrobiona, ale kolejna partia czeka już na poprawki:
Spoiler:
edit2. Skończyłem odświerzanie questa z pustelnikiem. Jego przebieg pozostaje taki sam, ale dodane zostały scenki z Miu (jeśli jest w drużynie) oraz dodano więcej możliwości zdobycia tego co dziadek potrzebuje. Jest to w sumie zwykły fetch quest, ale okraszony zdarzeniami fabularnymi, które przede wszystkim budują relację z Miu. Bez niej również można go ukończyć, ale nie będzie taki "soczysty" jak z nią.

Obrazek Obrazek

Edit #2:

Poniżej udostępniam link do edycji 1.2a. Spis poprawek oraz zmian znajduje się zarówno w instalatorze jak i pliku TXT w folderze głównym gry (tam znajduje się pełny dziennik zmian). Serdecznie dziękuje każdemu, kto pomógł zlokalizować jakieś błędy. Każda z tych osób jest wyszczególniona w dzienniku zmian wg. zasług włożonych w poprawki gry.

ps. Zawsze się stresuje jak wypuszczam nową wersję, bo mam przeczucie, że coś pominąłem, że zaraz jakiś prosty błąd wyskoczy na początku i zepsuje całe doświadczenie. Nigdy chyba nie będę pewny swojej pracy ^^.

http://www.mediafire.com/file/e7p5xvjcp ... SDv12a.exe - Link do Sagi Demonów v1.2a

Rzeczy, które jeszcze pozostały do zrobienia (poza kontynuacją historii oczywiście)

- Zaktualizować wpisy w dzienniku i rozpocząć nowy rozdział wraz ze progresją gry.
- Upewnić się, że zdarzenia przewidziane dla Miu nie aktywują się gdy nie ma jej w drużynie.
- Upewnić się, że gra nie zawiesza się z czarnym ekranem po pewnej szczególnej zbieżności zdarzeń przed i po walkach systemu TBS
- Poprawić grafiki (kolory) okien systemowych w niektórych miejscach. Rozbieżność stylów między systemowym i dialogowym.
- Upewnić się, że cechy bazowe są prawidłowo wyświetlane i obliczane.
- Upewnić się, że usunięto w mapach lokalnych opcję zapisu (ustawioną dla testów gry) oraz wszystkie elementy (zdarzenia), które w tym samym celu zostały powrzucane na niektóre mapy, a które mogą zepsuć rozgrywkę w dalszej perspektywie.

Najprawdopodobniej sejwy z poprzedniej edycji będą niekompatybilne z obecną, ale nie jest to pewna informacja. Ilość zmian w głównych systemach gry (TBS) może doprowadzić do dziwnego działania już aktywnych w sejwach skryptów. Niemniej polecam spróbować.

Zaktualizowany został również 1 post tematu.

Obrazek
Tym samym zamykam swoją pracę na rok 2019 nad Sagą Demonów by od początku 2020 znów wziąć się do pracy i kontynuować historię. W międzyczasie poleci na serwer również zaktualizowana wersja Hope, mojego skromnego horroru również umiejscowionego w uniwersum Sagi Demonów. Chciałbym życzyć Wam wszystkim i twórcą, i graczom forum Gospody wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Oby były dla Was spokojne i pełne miłości, aby Jezus napełnił nadzieją i siłą do działania każdego z nas w tym nadchodzącym Nowym Roku. Oby polska scena RM długo się jeszcze trzymała bo kreatywność ludzi jest niesamowita. Życzę Wam / Nam wielu dobrych, polskich gier, zapału do pracy, świetnych historii oraz ciepłej atmosfery w tym naszym małym środowisku.
Awatar użytkownika
kenta
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2020, 18:18

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: kenta »

Jedna z ciekawszych RM'ówek w jakie grałem, nie mam za dużo do zarzucenia oprócz tego, że może mam jakąś trefną wersję, ale po trzecim zgonie (o ile ma to znaczenie) to "Klub po godzinach" kompletnie się zawiesza - nic się nie dzieje i jedyną opcją to alt+f4. Jest to w jakiejś innej wersji naprawione albo po prostu pech mnie złapał?

Edit: Dodatkowo mam problem z odprowadzeniem Miu do domu, nie mogę nic kompletnie zrobić, zero zdarzeń nic - zatrzymałem się dokładnie przed jej domem i nie mogę wejść z niczym w interakcje. Przeoczyłem coś może?
ODPOWIEDZ