[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

https://youtu.be/2hYu22QkDuY

Dziś większość dnia siedziałem w bazie danych. Zmiany w przedmiotach, zdolnościach standardowych w RM oraz klasach i bohaterach. Powyżej
filmik przedstawiający zależności między bohaterami. Bardziej szczegółowe info w opisie pod fimlikiem.

ps. Wrzucę coś jak posprzątam wszystko do pojedynku pod koniec 1 części gry.

Edit. 1

Drobne przemeblowania na niektórych mapach. Dziś nie miałem zbyt wiele czasu by popracować. Obecnie poprawiam miasteczko Sylenna, aktualizuje przedmioty i wprowadzam dodatkowe interakcje z Miu by wydawała się bardziej naturalna. Oczywiście cały pierwszy etap gry można przejść bez jej pomocy co oznacza więcej punktów doświadczenia dla Sanagiego oraz mniejszą Skalę Wyzwania podczas testów sytuacyjnych.

Obrazek
Obrazek

Bonusowo prezentuje jeden art (Postać Luny w Menu Stanu).
Spoiler:
edit2.

Dziś kolejne mapki poprawione. Dodatkowy NPC od którego można się nauczyć zdolności.

Obrazek
Obrazek

edit3.

Obrazek
Obrazek

edit4
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Fear »

Chętnie bym w końcu zagrał, ale link z pierwszego posta nie działa! :)
Gdyby ktoś, mógł coś.

(Jak jest na nastej stronie tematu coś działającego, to sorry, nie będę przeglądał 23 stron :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Kleo »

Którąś wersję (nie podejmuję się stwierdzić, którą - trochę ich było :)) znajdziesz na Twierdzy: http://www.tsukuru.pl/forum/?co=gry&typ=rev&id=sagademonow
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Rahim »

Ostatnia która wyszła <3
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Dragon Kamillo »

Widzę znowu jakieś problemy z czcionką...

Walka fajna, choć współczuje ilości roboty przy animowaniu wroga.
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: lorak »

A czy z tym jego znikaniem da się coś zrobić? Trochę dziwnie to wygląda.

Zawsze robił na mnie wrażenie ten ogrom pracy z animacjami w SD (intro!) :)
Działaj dalej, jesteś właściwie jedynym twórcą, który stara się połączyć jrpgi z papierowymi w takim stopniu. I mnie się to podoba.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Dragon Kamillo pisze:Widzę znowu jakieś problemy z czcionką...

Walka fajna, choć współczuje ilości roboty przy animowaniu wroga.
Po spatchowaniu pliku startowego sie czcionki wysypaly. Zrobie to pozniej hex editorem.

Z animacjami nie jest tak trudno. Kwestia wprawy. Na chwile obecna nie wiem jak usunac ten lag pomiedzy rozpoczeciem ataku wroga a startem animacji. Moge albo usunac anmimacje ataku tego typu, zosstac przy starej szkole albo isc na taki kompromis. Bawet battle eventy za duzo mi nie pomagaja chocby dlatego, ze jest problem z okresleniem kogo dany potwor atakuje.
Awatar użytkownika
Spider
Posty: 27
Rejestracja: 03 mar 2016, 21:09

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Spider »

:wink:
Ostatnio zmieniony 25 cze 2016, 14:04 przez Spider, łącznie zmieniany 1 raz.
Rpg maker? Tego się nie zapomina.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Dragon Kamillo »

Lepiej by wyglądał gdyby podczas znikania też migał na biało, i tak samo animacja mogłaby też pokazywać trochę klatek jak idzie z powrotem.

Jeśli można wiedzieć, do jakiego patcha postanowiłeś się przełamać? Skoro przełamałeś się już raz, to może dasz się namówić, na pics in battle i zrobisz w walce co chcesz, choć nie wiem jak robisz animację wroga (jakiś patch), bo to akurat było by w sumie niemożliwe na obrazkach w walce, bo nie ma tam równoległych zdarzeń - a szkoda.

Co do czcionek, jakbyś miał problem to wal śmiało.


Edit dół: Mając DynRPG, można by to zrzucić na plugin, jednak to wymagało by jego napisania co pewnie łatwe nie jest.
Nie pomogę, nie mam ani ochoty, ani czasu na zagłębianie się w tego giganta. Mogę jedynie się spytać: korzystasz z najnowszej (0.30), nieoficjalnej wersjie tego patcha: http://www.rewking.com/dynrpg/ ?
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

To plugin do DYNRPG, ktory odplala klatki animacji gdy bohater otrzymuje obrazenia, jest w stanie IDLE oraz ginie. Animacja ataku to battleanim. Wykorzystałem stary sposób z transformacją potwora, stąd ten lag. Chyba wrocę do starej wersji. Potwor sam bedzie animowany, ale jego ataku juz nie.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Dragon Kamillo »

A nie możesz po prostu pozbyć się okienka z informacją o ataku? Tak jak to jest w tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=mMB96FW-15o ?
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

Tam było spełnione kilka warunków. Przede wszystkim walka 1vs1, czyli moglem kazdy atak NPC zrobic na zdarzeniu (obliczanie obrazen itp.)

Działało to prosto:

1. Potwor transformujac sie w niewidzalna wersje siebie wlaczal przelacznik.
2. Przelacznik zalaczal event, ktory od razu odpalal animacje ataku, po ktorej nastepywaly obliczenia wg. jakiegos tam mojego wzoru.
3. Wrog transformowal sie w swoja widzialna wersje itp.

Problem pojawia sie gdy NPCów jest więcej i bohaterów w drużynie więcej. Mam jeszcze jeden pomysł,w sumie podunąłeś mi go ale jeśli się nie uda to wracam do tego co było. Spróbuje walkę na switchach zrobic, ale to ryzyk fizyk. Nie chce sie bawic przy jakiejs bezsensownej skryptologi, to miala byc tylko ciekawostka i drobny eksperyment. Szkoda tracic czasu jesli to ma mnie odciagac od wazniejszych elementow gry.

(EDIT1)

Niestety nie widzę prostego sposobu na wykonanie animowanych i nie zlagowanych opóźnieniem ataków. Próbowałem użyć pluginu FAST ATB by wyeliminować opóźnienia po transformacji potwora, ale to nic nie pomogło. Zaznaczam, że nie szukam rozwiązania opartego o tony skryptów. Mogę obecnie:

A - Powrót do standardu, z tą różnicą, że jednak wróg w swoim stanie : IDLE, DAMAGE i DEATH będzie miał jakieśtam proste animacje (i tak lepiej niż domyślnie w RM2k3)
B - Zrobić battleanimy ataków tak, by stworzyć jakieś tło lub przysłonienie części ekranu, gdzie wrogowie się znajdują. W ten sposób gracz nie będzie widział, że tam jest lag.
C - Pokombinować z tymi trzema trybami animacji dla monstera, który wchodzi po transformacji (ten moment między animacją ataku a zniknięciem potwora), np. niewidzialny wyświetli w miejscu potwora jakiś dymek a napisem (ATAKUJE) albo coś co wypełni jego puste miejsce.
D - Zostawić tak jak jest teraz. W momencie ataku potwora ten znika na kilka sekund, w polu nazw potworów pojawia się wiadomość "Potwór A [Atakuje]" aż nie wykona animacji ataku i nie wróci. Póki ma stan [ATAKUJE] mimo, że można w niego wycelować to i tak gracz pudłuje.

Ogólnie to mi trochę zbyt dużo czasu zabiera, jeśli do końca tygodnia nie znajdę rozwiązania chyba wrócę do punktu A.

(EDIT2)

To udało mi się osiągnąć. Na razie zostawiam.

https://youtu.be/tS90i_9kI34
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: Dragon Kamillo »

Jest OK. Jedynie jeśli to nie problem to krótka animacja powrotu pieska, bo trochę zbyt skokowe to jest, ale jak się nie da to już jest naprawdę OK. Da się przyzwyczaić do takiej dynamiki.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]

Post autor: AkiNebula_e »

https://youtu.be/4wMVQEKCNuY - Pojawi sie zamiast Goblina Bandyty w 1 lokacji
https://youtu.be/TD23TJ2iOSA - Przykladowa walka wieksza grupa
ODPOWIEDZ